جهاددانشگاهی براساس نیاز و ضرورت جامعه عمل می‌کند

۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۷:۴۰ کد : ۱۰۴۸۲ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۶۰۹
رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جهاددانشگاهی همواره براساس نیاز و ضرورت جامعه عمل کرده و اقدامات لازم را برای رفع نیازهای جامعه انجام می‌دهد، گفت: در حال حاضر موضوع رشد جمعیت از موضوعات اساسی کشور است.
جهاددانشگاهی براساس نیاز و ضرورت جامعه عمل می‌کند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز جمعه،  ۱۸ مردادماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان این‌که جهاددانشگاهی همواره براساس نیاز و ضرورت جامعه عمل کرده و اقدامات لازم را برای رفع نیازهای جامعه انجام می‌دهد، گفت: در حال حاضر موضوع رشد جمعیت از موضوعات اساسی کشور است، حدود ۲۰درصد خانواده‌ها بعد از ازدواج در زمینه‌ی فرزندآوری مشکل دارند، برهمین اساس جهاددانشگاهی موظف به راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری شد.

وی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به شرایط جامعه، نیاز به مدیریت و سازماندهی دانشگاه‌ها، متناسب با اهداف انقلاب احساس می‌شد، به همین دلیل طبق دستور امام راحل، جهاددانشگاهی در راستای مدیریت و سازماندهی محیط‌های دانشگاهی با اهداف انقلاب تاسیس شد.

محسنی افزود: دانشگاه از بدو تاسیس همواره مورد توجه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرار گرفت، به طوری‌که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با ائمه جمعه، اعلام کردند که جهاددانشگاهی در دل ما جای گرفته و این نهاد انقلابی توانسته اولین و سریع‌ترین گزینه‌ی علمی در کشور باشد، فرمایشات رهبری در رابطه با جهاددانشگاهی، بار معنوی زیادی برای این‌نهاد انقلابی دارد و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان این‌که امروزه کشور با هجمه‌های مختلف از جمله هجمه‌ اقتصادی مواجه است، گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند در صحنه‌ رزمی آسیبی به کشور برساند و شهادت و محبت به ائمه‌ی اطهار از افتخارات مردم ایران است.

وی ادامه داد: تولید تجهیزات نظامی در دوران دفاع مقدس از سوی جهاد دانشگاهی با همراهی دانشگاه تبریز آغاز شد ولی در دی ماه سال ۶۵، کارگاه تجهیزات دانشگاه تبریز از سوی نیروهای بعثی بمباران شد.

وی افزود: دانشگاه تبریز، تنها دانشگاهی در جهان بوده که بمباران شده است، برهمین اساس این دانشگاه، مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران محسوب می‌شود، بمباران دانشگاه تبریز نشان دهنده‌ی بیم و هراس دشمن از دانشجویان دانشگاه بود.

محسنی به اقدامات موثر مرکز درمان ناباروری در استان اشاره کرد و گفت: اقدامات این مرکز در درمان زوجین بسیار موثر بوده است، به گونه‌ای که از سایر استان‌ها نیز برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند و این مرکز توانسته به عنوان اولین و سریع‌ترین گزینه توانمند داخلی در اذهان و زبان مردم منطقه جاری شود.

وی افزود: تصویب قوانین مناسب جهت پوشش بیمه‌ ای درمان باروری جزو مطالبه‌ ما از نمایندگان استان است.

محسنی با بیان این‌که اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه‌ سلامت و پیشگیری همواره پیشرو از درمان بوده است، گفت: با توجه به این‌که ۲۵درصد جامعه در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی و سرطان قرار دارند، کلینیک طب پیشگیری و ارتقای سلامت توسط جهاددانشگاهی در دهه‌ی ولایت به طور رسمی افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌های پڗوهشی، فرهنگی و آموزشی جهاد دانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی در بخش فرهنگی به صورت تخصصی فعالیت می‌کند و در این زمینه مدیریت دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا را در راستای اطلاع‌رسانی و نشر اخبار امید بخش به جامعه، برعهده دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان در حوزه‌ صنعت، گفت: جهاددانشگاهی با ورود به بحث تولید و استفاده از انرژی خورشیدی برای تأمین انرژی مورد نیاز برخی از مناطق به ویژه عشایر استان، گام موثری برداشته است.

محسنی ادامه داد: برخی از مردم عشایر استان از نعمت برق محروم بودند که جهاددانشگاهی توانست با استفاده از انرژی برق و تولید مگاواتی و کیلو واتی، برق این مناطق را تامین کند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی به بحث دانش در راستای اقتصاد و توانمندسازی در گام دوم انقلاب توجه ویژه‌ای دارد، گفت: بحث دانش در کنار عدالت اجتماعی بسیار مهم است، جهاد دانشگاهی همواره تلاش می‌کند با عدالت اجتماعی در کنار سایر دانشگاه‌ها، کشور را به سمت هدایت اجتماعی سوق دهد.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در راستای غنی‌سازی و ارتقای اوقات جوانان، افزود: تالیف‌ کتاب‌های اموزشی زبان انگلیسی، کلاس‌های آموزشی مختلف و مراکز جامع علمی کاربردی جهاددانشگاهی و غیره از جمله خدمات این مرکز است.

انتهای پیام

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی جعفر محسنی آذربایجان شرقی نمازجمعه تبریز


نظر شما :