بازدید نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۷ کد : ۱۰۵۵۱ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۵۵۶
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۱۹ مردادماه به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی بازدید کردند.
بازدید نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر مسعود پزشکیان، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این بازدید با حضور در جمع جهادگران دانشگاهی استان ضمن تبریک سالروز تاسیس این نهاد انقلابی و روز خبرنگار اظهار کرد: روند اهداء تخمک و جنین واستفاده از رحم اجاره‌ای، منع قانونی ندارد و باید مشکلات شرعی این روش‌ها برطرف شود، انجام چنین کارهایی مانند پیوند کلیه نیازی به تصویب قانون نداشته و پس از حل مشکلات شرعی صرفا با کسب مجوز می‌توان اقدام کرد. 
  
وی در خصوص عدم حمایت و پوشش بیمه‌ای از درمان ناباروری گفت: چندین سال قبل هم معتقد بودم که با این روندی که وزارت بهداشت و درمان در پیش گرفته است، به مشکل برمی‌خوریم. 
  
وی تاکید کرد: اجرای طرح تحول سلامت نیازمند بازنگری است.
  
پزشکیان با اشاره به برخی اقدامات از سوی بیمه خدمات درمانی اظهار کرد: بیمه خدمات درمانی بازی درآورده و اقدام به سهمیه بندی کرده است، درحالیکه پوشش بیمه‌ای هم نیازمند علم و مدیریت است. 
  
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست وزارت بهداشت در رابطه با درمان نیازمند اصلاح است و تمام تحقیقات علمی هم این را می‌گویند. 
  
وی در ادامه گفت: تصورم این است که در رابطه با مرکز درمان ناباروی جهاد دانشگاهی بتوان به طریقی به اقشار نیازمند کمک کرد و بین دارا و ندار فرق قائل شد. 
  
وی خاطرنشان کرد: مشکل کشور ما این است که هر فرد متخصصی احساس می‎کند که می‌تواند در تمامی حوزه‌ها کارشناسی کند و نظر دهد، در حالیکه هر چیزی تخصص و علم خود را لازم دارد. 
  
پزشکیان متذکر شد: اگر وزارتخانه مدیریت کند، حتما می‌توانیم به کسانی که مشکل دارند، کمک کنیم. برای حل مشکل باید به درستی طرح مساله کنیم.
 
نائب رئیس اول مجلس همچنین با اشاره به روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران باید خبر درست را در زمان و مکان درست و بی کم و کاست مخابره کرده و نباید اجازه دهند عده‌ای نااهل باعث شوند شان خبرنگار و خبر زیر سوال برود. 
  
وی اضافه کرد: گاها اصل مطلب و خبر، زیر و رو می‌شود، مخابره و اطلاع رسانی درست، بسیار ارزشمند و هزینه‌بر است. 
text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی مسعود پزشکیان مجلس شورای اسلامی


نظر شما :