درمان ناباروری و پیشگیری از سرطان از اولویت‌های اصلی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی است

۰۶ آبان ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۵ کد : ۱۲۵۱۴ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۶۳۰
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پژوهش و علوم انسانی طرح‌های پژوهشی مدون در حال اجرا دارد، گفت: تعمق بخشی به درمان ناباروری و پیشگیری از سرطان از جمله این اقدامات بوده و کلینیک طب پیشگیری و ارتقای سلامت در این راستا راه اندازی شده است.
درمان ناباروری و پیشگیری از سرطان از اولویت‌های اصلی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکترجعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران،اظهار کرد: با استقرار دستگاه NGS در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان برخی آزمایش‌های ژنتیکی مربوط به سلامت جنین در دوران بارداری که پیش از این به تهران یا خارج از کشور ارسال می شد در تبریز انجام می‌شود.

وی گفت: متخصصان مرکز ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از ماه آتی با ارائه این خدمت جدید برخی از بیماری‌های ژنتیکی را در طول حاملگی تشخیص می‌دهند. 

وی افزود: مرداد ماه امسال مرکز غربالگری سرطان در جهاددانشگاهی نیز راه اندازی شده و طب پیشگیری و ارتقای سلامت نیز به تازگی به آن اضافه شده است و اکنون هم پنج عنوان طرح پژوهشی در حال اجرا است که مهم‌ترین آن در حوزه ناباروری مردان و سقط های مکرر جنین متمرکز است. 

رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار استان توسط جهاد دانشگاهی، گفت: سهمیه‌ی استان در اجرای طرح توانمندسازی زنان 310 نفر است که تاکنون 43 نفر از زنان دراین طرح در حال آموزش هستند.

وی در خصوص فعالیت نیروگاه‌های خورشیدی که خدمات تخصصی و پژوهشی آن توسط جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی انجام می‌شود، گفت: طرح آب شیرین کن‌های خورشیدی نیز جزو طرح های جدیدی است که در حال اجرا است. 

دکتر محسنی استقبال از نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های آذربایجان شرقی در تبریز را مطلوب دانست و بیان کرد: استقبال از نمایشگاه بسیار مناسب است و به رغم این‌که قیمت کتاب بالاست ولی استقبال مردم از نمایشگاه کتاب خوب است. 

وی با بیان این‌که استقبال مردم از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نشانگر جایگاه بالای فرهنگی تبریز و علاقمندی مردم به کتاب است، افزود: بر این اساس مسئولان باید نسبت به برگزاری سایر رویدادهای فرهنگی ملی و بین المللی در تبریز تلاش کنند چون ظرفیت این کلانشهر بالاست. 

 دهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی در کنار هفدهمین نمایشگاه کتاب تبریز از ۲۹ مهر در محل نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافته است و امروز ۴ آبان به کار خود پایان می دهد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی جعفر محسنی


نظر شما :