نشست «واکاوی نقش دانشگاه در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۵ کد : ۱۶۲۹۹ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۶۶۱
به همت سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نشست واکاوی نقش دانشگاه در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب با حضور اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان روز سه شنبه ۱۵ بهمن‌ماه در محل سالن اجتماعات جهاددانشگاهی برگزار شد.
نشست «واکاوی نقش دانشگاه در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر مسلم اورنگی، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی در این نشست با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها به رسالتشان برای راهبردی کردن بیانیه گام دوم عمل کنند، گفت: این بیانیه باید تبدیل به گفتمان و مطالبه جدی شده و در راس امور قرار گیرد و متولیان جامعه موظف هستند این برنامه را عملیاتی کنند.

وی اظهار کرد: این بیانیه ۲۴ بهمن سال گذشته و در فضایی ابلاغ شد که دشمنان انقلاب، تابستان همان سال سوال می‌کردند که آیا ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن خواهد گرفت یا نه؟.

اورنگی با تاکید بر اینکه آینده راهبردی انقلاب اسلامی به این بیانیه متکی بوده و چهل سال دوم آینده را مشخص می‌کند، گفت: هرچه پیش می‌رویم ، اهمیت و جایگاه رهبری برای ما و جامعه بیشتر می‌شود و رهبر معظم انقلاب این بیانیه را به عنوان یک طرح راهبردی برای انقلاب اسلامی نوشته است.

وی با اشاره به نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: این بیانیه، آینه تمام نمایی از شکل گیری انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال بوده و برای متصور شدن آینده خوب باید سکان را به دست جوانان داد.

اورنگی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که نسل اول و دوم را مطرح نکنیم، چرا که جوانان ما همه انقلابی هستند و در جریان جنگ با داعش جوانانی مثل شهید حججی جنگیده و به درجه شهادت نائل شدند. نقش جوانان انقلابی در دفاع از انقلاب اسلامی، فناوری هسته‌ای و عرصه‌های علمی پررنگ است.

رئیس مرکز اندیشه ورزی و راهبردی سپاه عاشورا، بیان کرد: بیانیه گام دوم منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است و برای اصلاح جامعه باید اول خودمان را اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: حضرت امام (ره) معتقد بودند که انقلاب باید زمینه برای ظهور حضرت مهدی باشد. قبل از انقلاب اسلامی از انقلاب‌های فرانسه و روسیه به عنوان انقلاب‌های شاخص یاد می‌شد، اما این انقلاب‌ها صاحب فکر و آرمان نبودند، ولی شعارها و ایده‌های انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت ۴۰ سال، فراموش نشده‌اند.

اورنگی گفت: انقلاب اسلامی ایران بر پایه توحید و وحدانیت خداوند متعال نشأت گرفته از فرهنگ شیعه بود و همان باورها بود که باعث شد تا در مقابل رژیم مردم در مقابل رژیم تا دندان مسلح، ایستادند و آن را سرنگون کردند. موضوع پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا مدت‌ها خیلی‌ها را مبهوت کرد.

رئیس مرکز اندیشه ورزی سپاه عاشورا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ۴۰ سال اول انقلاب اسلامی را چله پرافتخار می‌نامند، بیان کرد: اقداماتی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجام شده است، قابل مقایسه با قبل از آن نیست.

وی اضافه کرد: آرمان جمهوری اسلامی ایران‌، آرمان حمایت از مظلوم و تقابل اسلام و استکبار بوده و انقلابی است که ۴۰ سال بدون خیانت به آرمان‌های اصیل انقلاب تداوم یافته و دین و دنیا را کنار هم مطرح کرده است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، تفکرات سکولار را به هم ریخت و روزنه امیدی برای مظلومان ایجاد شد. از انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین پدیده قرن بیستم یاد می‌شود.

رئیس بسیج فرهنگیان آذربایجان شرقی متذکر شد: شعارهای مطرح شده توسط امام راحل مثل آزادی، استقلال، عزت، معنویت، عدالت و اخلاق با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ماندگار شدند، چرا که مطابق با فطرت بشر در همه عصرها بود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، گام دوم را به یک پدیده زنده تشبیه کرده‌اند، از این رو نباید به آن آرمانی نگاه کرد و باید از تجربیات درس گرفته و آماده تصحیح خطاهای خودمان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با جنگ روانی دشمن مبارزه کرد، گفت: دشمنان به دنبال یاس آفرینی و ساختن خبرهای دروغ و وارونه نشان دادن جلوه‌های نظام هستند، باید نهال امید را برای جوانان بکاریم.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گام دوم انقلاب


نظر شما :