رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

سهمیه سه هزار نفری برای آذربایجان‌شرقی در طرح ملی مشاغل خانگی

۰۸ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۶ کد : ۲۴۲۸۲ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۵۵۸
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از سهمیه ۳۰۰۰ نفری استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خبر داد و گفت: ثبت نام در این طرح آغاز شده است.
سهمیه سه هزار نفری برای آذربایجان‌شرقی در طرح ملی مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز چهارشنبه، 7 آبان‌ماه در نشست خبری و افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در آذربایجان‌شرقی گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۱۵ رشته شغلی در استان اجرا می‌شود که زنان سرپرست خانوار و فارغ التحصیلان دانشگاهی در اولویت شرکت در این طرح هستند.

وی سپس در خصوص موضوع اجرای این طرح افزود: موضوع این طرح ملی انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعداد سنجی و توانمندسازی ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور بر اساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی است.

دکتر محسنی ادامه داد: سهمیه آذربایجان شرقی در این طرح سه هزار نفر بوده که هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در خصوص شرایط متقاضیان این طرح نیز گفت: داشتن حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی از شرایط متقاضیان این طرح است.

وی با بیان اینکه افرادی که بیمه خویش فرما دارند منعی در ثبت نام ندارند، گفت: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند به سامانه inhb.ir که به همین منظور طراحی شده است، مراجعه و نسبت به تکمیل فرم‌ها و ارائه اطلاعات خواسته شده و ثبت‌نام اقدام کنند.

دکتر محسنی، با اشاره به اینکه ثبت‌نام در سایت طرح ملی توسعه‌ی مشاغل خانگی، هزینه‌ای به فرد تحمیل نمی‌کند، افزود: متقاضیان پس از ثبت نام در این سایت، مهارت و آموزش‌های لازم را کسب کرده و یا خودشان یا از طریق پیشران‌ها به شغل پایدار می‌رسند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، بیکاری را مشکل اصلی دانش آموختگان دانشگاه‌ها عنوان کرد و طرح ملی توسعهی مشاغل خانگی را فرصت مناسبی برای کسب مهارت و رسیدن به اشتغال پایدار توسط دانشجویان دانست.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی جعفر محسنی طرح ملی مشاغل خانگی


نظر شما :