برگزاری رویداد شتاب «فناوری هنرهای تصویری» در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۸ کد : ۲۵۶۲۹ تاپ خبر تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۶۳۰
رویداد شتابی استارت‌آپ «فناوری هنرهای تصویری»، با هدف افزایش مشارکت‌های مردمی در راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و کارآفرینی اجتماعی، روز شنبه ۲۲ آذرماه به همت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز به صورت مجازی برگزار شد.
برگزاری رویداد شتاب «فناوری هنرهای تصویری» در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان در این رویداد گفت: ایده‌های جدید برای رسیدن به محصول و عملیاتی شدن، نیازمند چکش کاری هستند که وجود اساتید و کارشناسان، باعث به ثمررسیدن و پیاده سازی این ایده‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به رسالت جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف، گفت: جهاد دانشگاهی با شناسایی و رفع نیازهای اساسی جامعه در راستای عملی سازی دانشگاه نسل سوم با نیروی خلاق دانشجویی حرکت می‌کند.

دکتر محسنی، با بیان این‌که بحث دانشگاه نسل سومی از دهه ۶۰ در جهاددانشگاهی شروع شده است، گفت: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان نیز در راستای مهارت آموزی و تربیت نیروی کار ماهر در اختیار دانشجویان قرار دارد و دانشجویان بسیاری از این مرکز علمی کاربردی فارغ التحصیل شده‌اند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با بیان این‌که از دانشجویان فارغ التحصیل انتظار داریم تا به حوزه‌های مختلف جهت اشتغال، ایده سازی و کارآفرینی وارد شوند، ادامه داد: برای ورود افراد به عرصه کارآفرینی و ایده سازی، باید آموزش‌های لازم ارائه شود تا ایده‌های ایجاد شده در سطوح مختلف بین الملل به فروش برسد.

وی با اشاره به فروش برخی ایده‌های دانشجویی در سطح بین الملل، گفت: در سال‌های اخیر با بحث مهم اشتغال در جامعه مواجه هستیم و با توجه به اینکه تمام افراد ایده لازم جهت اشتغال و کارآفرینی را ندارند، نیازمند یاری افراد کارآفرین هستیم.

دکتر محسنی، با اشاره به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، گفت: ثبت نام این طرح مهم و ملی که با همکاری دستگاه‌های دیگر راه اندازی شده است، توسط سازمان جهاد دانشگاهی استان در حال انجام بوده و منجر به ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف خواهد شد.

دکتر فرزان قالیچی، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی نیز در این استارتاپ بر رویکرد کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی تاکید و حمایت این دانشگاه را از ایده های خلاقانه اعلام کرد.

در این رویداد از میان ۵۸ طرح ثبت شده ۱۳ طرح در مرحله غربالگری توانستند نظر داوران راجلب و به دور نیمه نهایی و ارایه راه یابند و درنهایت ۳ طرح توانستند حایز رتبه های اول تا سوم شوند.

آرزو نصیری با طرح استایلینگ مد و لباس و طراحی وب سایت درحوزه مد و لباس از مرکزجهاددانشگاهی، اشکان صفری با سایت ادرینو درحوزه ارایه خدمات دیجیتال و اولدوز رابط با طرح گردشگری دیجیتال با استفاده از ارسال تصاویر هولو گرافیک هر دو از دانشگاه تبریز به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

text to speech icon

کلید واژه ها: رویداد استارت آپ مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :