رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

ثبت‌نام ۲۹۵۷ نفر از آذربایجان‌شرقی در طرح مشاغل خانگی

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۴۲ کد : ۲۷۳۹۰ تاپ خبر آموزشی
تعداد بازدید:۵۹۰
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی از تداوم ثبت نام از متقاضیان شرکت در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۹۵۷ نفر از این استان در این طرح ثبت نام کرده‌اند.
ثبت‌نام ۲۹۵۷ نفر از آذربایجان‌شرقی در طرح مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، 8 بهمن‌ماه، از تداوم ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: تاکنون 2957 نفر از آذربایجان‌شرقی در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در این طرح پس از ثبت‌نام در فاز دوم، به ارزیابی، استعدادسنجی، مشاوره و توانمندسازی متقاضیان پرداخته می‌شود و افراد بعد از گذراندن دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی به پیشران‌ها و بازار کار متصل می‌شوند.

محسنی، افزود: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان، تماس‌های اولیه و ارزیابی و استعدادسنجی انجام شده و ارائه مشاوره برای متقاضیان و پیشران‌های طرح نیز در حال انجام است.

وی در خصوص طرح ملی توسعه مشاغلی خانگی که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان جهاددانشگاهی استان اجرا می‌شود، یادآور شد: زنان خانه‌دار، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، جوانان و سایر فعالان استان از جمله گروه‌های هدف این طرح هستند؛ برای ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نیاز به مهارت خاصی نبوده و آموزش‌های کاربردی، افراد را در جهت کسب مهارت‌ها و رساندن محصولاتشان به بازار، هدایت می‌کند.

محسنی با بیان اینکه کلیه هم استانی‌های واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اقدام کنند، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.inhb.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ثبت نام کرده و شغل مورد نیازشان را انتخاب کنند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از کسب آموزش‌ها با اتصال به پیشران‌ها و ایجاد بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها به سمت خود اشتغالی حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان پس از کسب توانمندی لازم، رها نخواهند شد، اظهار کرد: این افراد تا زمان به فروش رسیدن محصول، حمایت می‌شوند، محصولات تولید شده در سامانه‌های خرید و فروش اینترنتی که به روز هستند، تبلیغ شده و قابل فروش حتی به مشتریان خارجی نیز هستند، از این رو نگران ورود تولیدکنندگان به بازار و به مشکل برخوردنشان در فروش محصولات نیستیم.

محسنی، متذکر شد: حمایت‌ها تا توانمندسازی و اشتغال پایدار ادامه خواهد داشت، سپس می‌توان از تسهیلات هشت میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای توسعه‌ی مشاغل خانگی، بهره‌مند شد.

وی افزود: جلسات در شهرستان‌های مرند، مراغه، اهر، بستان آباد و سراب در فرمانداری‌ها با حضور پیشران‌ها و دستگاه های اجرایی برگزار شده و در شهرستان بناب و مرند نیز اقدامات جهت اشتغال متقاضیان در حوزه‌های خیاطی و فرش انجام شده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: تاکنون در قالب این طرح در رشته‌های خیاط لباس 488 نفر، قالیباف 386 نفر، بافنده سنتی 208 نفر، ویرایشگر متن 209 نفر، تولیدات چرمی 149نفر، تابلو فرش 147 نفر، ملحفه دوز 138 نفر، عروسک ساز 125 نفر، مترجم 111 نفر، تولیدکننده شیره انگور 108نفر، تولیدکننده عرقیات گیاهی 104 نفر، برنامه نویس 88 نفر، گرافیست 43 نفر، سفالگری 34 نفر، حکاکی روی فلز 33 نفر، کیف سازی 28 نفر، رودوزی سنتی 28 نفر، گلیم باف 22 نفر و انیماتور 16 نفر در این طرح در سطح استان ثبت نام کرده‌اند.

text to speech icon

کلید واژه ها: مشاغل خانگی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :