اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه رویان بی‌نظیر است

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۳ کد : ۲۸۲۶۹ عمومی
تعداد بازدید:۵۳۹
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به سابقه طولانی جهاددانشگاهی در حوزه رویان، اقدامات این نهاد انقلابی در این حوزه را خوب ارزیابی کرد و گفت: این نهاد انقلابی گام‌های خوبی و بی‌نظیری برداشته، به گونه‌ای که در حوزه رویان، در دنیا به مرجعیت علمی رسیده‌ایم.
اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه رویان بی‌نظیر است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، سردار حسین دهقان، مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح روز چهارشنبه 29 بهمن ماه با حضور در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۹ بهمن ۵۶، اظهار کرد: مردم تبریز در چنین روزی با گرامیداشت چهلم شهدای قم، پای کارآمده و بنیانگذار نهضت چهلم‌ها شدند.

وی با بیان اینکه پس از خیزش مردم تبریز در ۲۹ بهمن، نهضت چهلم‌ها در کشور منجر به پیروزی ملت در بهمن ماه ۵۷ شد، گفت: مردم آذربایجان، سابقه طولانی و تاریخی در دوره‌های مختلف را دارد.

سردار دهقان، با اشاره به سابقه طولانی جهاد دانشگاهی فعالیت‌های انجام شده در حوزه رویان، اقدامات این نهاد انقلابی در این حوزه را خوب ارزیابی کرد و گفت: این نهاد انقلابی گام‌های خوبی و بی‌نظیری برداشته، به گونه‌ای که در حوزه رویان، در دنیا به مرجعیت علمی رسیده‌ایم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا، با بیان اینکه در گذشته بسیاری از جانبازان با مشکلات بینایی و یا قطع نخاع را برای تکمیل روند درمان به کشورهای خارجی اعزام می‌کردیم که هزینه‌های زیادی هم در پی داشت، افزود: با تلاقی دادن بدنه علمی و نخبگی به فناوری و تولید محصول، مشکلاتمان حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی درگیر در جنگ جهانی دوم به دنبال جنگ، صنعت عظیمی را به راه انداختند و امیدواریم در آینده بتوانیم به جایگاهی دست پیدا کنیم که با خلق و عبور از مرزهای دانش، ثروت و سرزندگی برای ملت و نشاط ایجاد کنیم تا بتوانند با امید به آینده، زندگی کنند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از حمایت خیریه‌ها برای حل مشکلات ناباروری زوجین، خاطرنشان کرد: این کار به خصوص در تبریز شدنی است.

دکتر جعفر محسنی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز دراین مراسم با تاکید بر ضرورت تشکیل صندوق حمایت از زوجین نابارور برای فرزندار شدن، گفت: جهاد دانشگاهی طرحی را تحت عنوان ایجاد صندوق حمایت از زوجین نابارور به مجلس ارایه کرده و امیدواریم با اجرای این طرح، هزینه‌های درمان ناباروری، کاهش پیدا کرده و خدمات ارائه شده به آنان تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی، ۲۵ درصد از زوجین مشکل ناباروری دارند که این آمار قابل توجه است، درحالی که استفاده از روش‌های کمک باروری، می‌تواند به باروری این زوجین کمک کند.

محسنی با بیان اینکه متاسفانه هزینه‌های درمان ناباروری، تحت پوشش بیمه قرار ندارد، چراکه بیمه‌ها، ناباروری را به عنوان یک بیماری نمی‌شناسند، گفت: استفاده از روش‌های کمک باروری هزینه زیادی دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تلاش‌های تعدادی از کادر درمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اهداء لوح تقدیرتجلیل شد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی سردار حسین دهقان مشاور رهبر معظم انقلاب رویان


نظر شما :