برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵ کد : ۳۱۵۹۶ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۴۶۰
مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، دکتر فرزان قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، دکتر جعفر محسنی رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز برگزار شد.
برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه، در این مراسم با بیان این‌که زمان شناسی نشانه‌ عقل است، اظهار کرد: مردم هر جامعه‌ای باید زمان شناس باشند، ما اکنون در عصر امام خمینی(ره) زندگی‌می‌کنیم، قطعاً عصر امام خمینی(ره) با عصر عقلانیت و عقل گرایی تفاوت‌هایی دارد.

وی ادامه داد: در دوره‌ای از تاریخ، دوره‌ اخباری گری وجود داشت که در آن دین را با خبر تبیین می‌کردند و خبر به اسم دین خوانده شده و ابلاغ می‌شد، در دوره مرحوم بهبهانی غیر از این‌که خبر خوانده شود عقلانیت نیز وارد میدان و اسلام با خبر و عقل تبیین شد، عصر امام‌ خمینی(ره) عصر بهبهانی نیست، امام(ره) ضمن اینکه خبر را دارد، عقل را نیز به میدان آورده و اعمال ولایت می‌کند پس قرائت امام خمینی(ره) از اسلام با قرائت‌های متعدد، تفاوت ماهوی دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام راحل با یک خط ویژه، اسلام ناب را با اسلام‌های آمریکایی جدا کرد، اسلام امام(ره) عقل، خبر و قرآن دارد، اسلام تبیین شده توسط امام(ره)، اسلام تسبیح و ذکر نیست، دینی که امام آورد محراب مسجد را به محراب دفاع مقدس مرتبط کرد و قوام ظاهر را به قوام باطن جوش زد.

وی با بیان این‌که اسلام لفظ، اسلام واقعی نیست، گفت: در هویت دینی که امام خمینی(ره) تبیین می‌کنند، قرآن چهار لایه است، انسان زمانی متوجه قرآن می‌شود که از لایه‌ معانی و الفاظ به اسرار برسد.

نظری بیان کرد: قرآن سه لایه زمانی به ما نازل می‌شود که با الفاظ و معانی آن بازی نکنیم و به حقیقت آن برسیم، قرائتی که امام(ره) از اسلام ارائه دادند، همان اسلام سه لایه بوده است.

دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این مراسم گفت: راهی که امام خمینی(ره) آغاز کردند هموراه با قدرت ادامه می یابد.

وی اظهار کرد: ایران را در سطح جهان با امام خمینی(ره) شناختند، ایشان دنیا را متحول و بر دل ها حکومت کرد و این امر را عملاً در روز ارتحال امام(ره) شاهد بودیم که چگونه تمام اقشار  یکدل و یکصدا عزادار ایشان شدند.

دکتر محسنی با بیان اینکه شاید 14 خرداد سال 68 سخت ترین روز جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود، گفت: 14 خرداد روزی بود که جمهوری اسلامی ایران، معمار خود را از دست داد ولی اکنون با تاسی از امام راحل و رهبری مقام معظم رهبری بعد از این همه سال، ایران اسلامی توانست قدرتمندتر از گذشته وارد فصل دیگری از حیات خود شود و با قدرت تمام نیز پیش رود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم به ویژه سردار دلها حاج قاسم سلبمانی گفت: بخش عمده اقتدار جمهوری اسلامی اسران ثمره جان فشانی‌های  مردانی بزرگواری چون حاج قاسم سلیمانی است.

text to speech icon

کلید واژه ها: امام خمینی مراسم سالگرد جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :