رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

ثبت‌نام ۴۷۰۰ نفر از آذربایجان‌شرقی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

۰۹ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۴ کد : ۳۲۷۳۳ تاپ خبر آموزشی
تعداد بازدید:۵۱۷
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون، ۴۷۰۰ نفر در سامانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سطح استان ثبت‌نام کرده‌اند.
ثبت‌نام ۴۷۰۰  نفر از آذربایجان‌شرقی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز چهارشنبه، نهم تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سهمیه استان آذربایجان‌شرقی در طرح مذکور تعداد 3000 نفر بود که علاوه بر تکمیل ظرفیت تعهد شده بیش از 1700 نفر نیز مازاد بر سهمیه ثبت‌نام صورت گرفته است.

وی افزود: از این تعداد بیش از 1250 نفر تاکنون به بازار کار معرفی شده و اتصال بازار و رسیدن به شغل پایدار برای این افراد انجام گرفته است و مابقی افراد نیز طی برنامه ریزی صورت گرفته وارد بازار کار خواهند شد.

محسنی، ادامه داد: همچنین با ارتباط مناسب و تفاهم صورت گرفته با پیشرانان حوزه مشاغل خانگی استان تعداد 69 نفر از کارآفرینان و پیشرانان آذربایجان شرقی در اجرای طرح با دبیرخانه در حال همکاری هستند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در راستای استعدادسنجی، مشاوره و ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی نیز تاکنون بیش از 2700 نفر از متقاضیان استعدادسنجی شده و به تعداد 1900 نفر نیز مشاوره های شغلی لازم ارائه شده است.

وی تاکید کرد: با عنایت به اینکه یکی از نیازهای اساسی متقاضیان عدم وجود آموزش‌های لازم و نداشتن مهارت‌های مورد نیاز هست به تعداد 1900 نفر آموزش‌های عمومی ارائه گردیده و بیش از 1300 نفر دوره‌های آموزشی تخصصی را در دبیرخانه طرح گذرانده‌اند.

محسنی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی به تعداد حدود 550 نفر از دیگر برنامه‌های اجرا شده تاکنون در این طرح است، خاطرنشان کرد: تعداد 22 فروشگاه آنلاین نیز برای فروش محصولات و تولیدات شاغلان ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: بیشرین متقاضیان مشاغل خانگی در استان را  رشته های شغلی بافندگی تابلوفرش، قالیبافی، خیاطی، ورنی بافی، حکاکی روی فلز، عروسک سازی، سفالگری، رودوزی، بسته بندی و تولیدات چرم دست دوز تشکیل می‌دهند.

text to speech icon

کلید واژه ها: مشاغل خانگی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :