مسئول فنی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی:

نتایج مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قابل رقابت با استاندارهای جهانی است

۲۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۹ کد : ۳۳۴۲۵ پژوهشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۵۶۹
مسئول فنی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: در این مرکز تمامی امکانات روز دنیا تامین شده و نتایج و موفقیت‌های درمان‌ ناباروری‌ها در آن قابل مقایسه و رقابت با استاندارهای جهانی است.
نتایج مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قابل رقابت با استاندارهای جهانی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر صدیقه عبدالهی‌فرد، مسئول فنی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان، چهارشنبه شب 23 تیرماه،در برنامه تلویزیونی« گجه لر» در شبکه سهند، با اشاره به تاخیر زوج‌ها در بارداری، اظهار کرد: به دلیل ازدواج دیرهنگام، زوجین، بارداری خود را به تاخیر می‌اندازند که این امر باعث شده تا نرخ ناباروری در کشور افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: میانگین نرخ ناباروری در دنیا ۱۵ درصد است اما این آمار در ایران فراتر رفته و افزایش یافته و در نهایت منجر شده تا نیاز به درمان و کمک باروری زوجین بیشتر شود.

وی گفت: از زمانی که جهاددانشگاهی به صورت مستمر به خصوص در تهران، مرکز رویان را تاسیس کرد، به تبع آن نیز جهاددانشگاهی در آذربایجان شرقی تلاش کرد تا مرکز پیشرفته‌ای را در این حوزه تامین کند و تمامی روش‌های کمک بارداری و تشکیل جنین در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان به صورت‌های مختلف انجام می‌گیرد.

وی با بیان این‌که هزینه مراحل درمان ناباروری در کشور نسبت به کشورهای همجوار هم‌چون ترکیه، عراق و آذربایجان پایین تر است، تصریح کرد: نتایج حاصله در مراکز ناباروری جهاددانشگاهی کشور نیز بسیار بهتر از این کشورهاست و حتی خود مردم آن‌ها نیز باور دارند که درمان‌ها در ایران مخصوصا تبریز بسیار موثرتر بوده و به نتایج خوبی می‌رسند.

متخصص زنان و زایمان در خصوص مشکلات و موانع موجود در بخش درمان ناباروری، اظهار کرد: داروهای درمان ناباروری بسیار گران هستند و در واقع درمان ناباروری یک مقوله پرهزینه‌ای است که باید بیمه ها حمایت‌هایی از این بخش انجام دهند.

text to speech icon

کلید واژه ها: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۱ )

نظر شما :