فارغ التحصیلان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز کوله باری از تجربه و مهارت دارند

۰۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۳ کد : ۳۳۷۵۸ تاپ خبر آموزشی
تعداد بازدید:۵۵۵
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهادانشگاهی تبریز گفت: به افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، اطمینان می‌دهیم که با تحصیل در دوره‌های فنی و مهارتی این مرکز و با کسب مدارج عالی مهارت و دانش و پرورش خلاقیت و نوآوری در وجود خود، بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند هم به شغل دست پیدا کنند و هم با برقراری ارتباطات اجتماعی صحیح و درست و با تعامل با اساتید و دانشجویان دیگر، کوله باری از تجربه و مهارت را برای زندگی آینده به همراه داشته باشند.
فارغ التحصیلان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز کوله باری از تجربه و مهارت دارند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، رباب نوروزی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز،با اشاره به آغاز فعالیت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز از سال ۱۳۷۷ در دوره‌های کاردانی، اظهار کرد: اکنون این مرکز در دو گروه آموزشی صنعت و فرهنگ و هنر با ۲۳ کد رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به رسالت پرورش دانشجوی مهارت محور و کارآفرین ادامه می‌دهد.

وی افزود: تعداد دانشجوی در حال تحصیل مرکز در نیمسال تحصیلی جاری بالغ بر ۶۵۰ نفر بوده و ۱۰۵ مدرس علمی کاربردی نیز با دانش و تجربه بالا با این مجموعه همکاری می‌کنند. تاکنون بیش از ۴۵۰۰ نفر از این مرکز در گروه‌های مختلف آموزشی فارغ التحصیل شده و وارد بازار کار و مقاطع بالاتر تحصیلی شده‌اند.

وی با بیان این‌که در تمامی دوره‌های در حال اجرای این مرکز، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های تخصصی وجود دارد، ادامه داد: آزمایشگاه مدارهای الکتریکی، سایت‌های مجهز کامپیوتری، لابراتوار زبان، آتلیه عکاسی، کارگاه دوخت و برش لباس، کارگاه طراحی و کارگاه گرافیک و هنرهای تجسمی از جمله امکانات این مرکز علمی کاربردی هستند.

نوروزی در خصوص افتخارات کسب شده توسط مرکز، تشریح کرد: کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری در رشته‌های نرم افزار و فناوری اطلاعات از این مرکز، برگزاری مسابقات روباتیک و کسب مقام چهارم کشوری مسابقات ربات‌های فوتبالیست، مقام پنجم کشوری در مسابقات ربات‌های مین یاب و فوتبالیست، مقام نخست در مسابقات فوتسال استانی برای چهار سال و مقام دوم کشوری در اولین المپیاد مهارتی کشور در سال ۹۹ از جمله افتخارات مرکز علمی کاربردی جهادانشگاهی تبریز است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، افزود: انتخاب کار آفرین نمونه دانشگاه علمی کاربردی استان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ از فارغ التحصیلان این مرکز، انتخاب به عنوان مرکز برتر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویی در سال ۹۶ و انتخاب دفتر کارآفرینی مرکز به عنوان دفتر نمونه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز از جمله افتخارات دیگر این مرکز به شمار می‌رود.

وی در خصوص ویژگی‌های منحصر به فرد این مرکز علمی کاربردی، اظهار کرد: مرکز نوآوری و شکوفایی برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه جهت راه اندازی کسب و کار و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در این مرکز آموزشی فعال بوده و به همراه آن، دفتر اشتغال و کارآفرینی برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در بین فارغ التحصیلان مرکز فعالیت می‌کند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهادانشگاهی تبریز با اشاره به انعقاد قرارداد و تفاهم نامه با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای استفاده از محیط واقعی کار و گذراندن دروس کاربینی و کارآموزی دانشجویان، گفت: انواع انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی در مرکز فعال هستند.

وی افزود: در این مرکز آموزشی امکان تقسیط شهریه و تخفیف برای رتبه‌های برتر و فعالان انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی و دانشجویان بی بضاعت وجود دارد و هم‌چنین وام دانشجویی از صندوق رفاه برای دانشجویان پرداخت می‌شود.

نوروزی در خصوص رشته‌های آموزشی این مرکز، تشریح کرد: در گروه صنعت، رشته‌های کاردانی فنی اینترنت و شبکه‌های گسترده، کاردانی فنی نرم افزار- برنامه سازی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات-برنامه نویسی تحت وب، مهندسی فناوری اطلاعات-فناوری اطلاعات و کاردانی فنی ساخت فریم عینک و محافظ‌های چشمی تدریس می‌شوند.

وی افزود: رشته‌های دیگری چون کاردانی حرفه‌ای هنرهای تجسمی-گرافیک، کاردانی حرفه‌ای نقاشی دیواری، کارشناسی حرفه‌ای گرافیک-تصویر سازی، کارشناسی حرفه‌ای رسانه‌های چاپی، کاردانی حرفه‌ای هنرهای تجسمی-عکاسی، کارشناسی حرفه‌ای عکاسی-تبلیغات، کاردانی حرفه‌ای معماری داخلی، کارشناسی حرفه‌ای معماری-طراحی داخلی، کاردانی حرفه‌ای مترجمی زبان انگلیسی-آثار مکتوب و متون رسمی، کارشناسی حرفه‌ای مترجمی همزمان انگلیسی، کاردانی حرفه‌ای روابط عمومی، کارشناسی حرفه‌ای روابط عمومی-امور رسانه، کاردانی حرفه‌ای گردشگری، کارشناسی حرفه‌ای مدیریت گردشگری، کاردانی حرفه‌ای طراحی لباس، کاردانی حرفه‌ای دوخت و تکنولوژی لباس، کارشناسی طراحی طراحی و تکنولوژی دوخت و کارشناسی طراحی و الگوسازی پوشاک-لباس کودک و نوجوان از جمله رشته‌های گروه فرهنگ و هنر این مرکز هستند.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص تداوم آموزش در دوران کرونا، تصریح کرد: در طول سه نیمسال تحصیلی گذشته با شیوع بیماری کرونا، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تحت الشعاع قرار گرفتند اما این مرکز به دلیل داشتن زیر ساخت آموزش‌های مجازی در جهاددانشگاهی، با استفاده از سامانه آموزش مجازی ( امجد ) و با کمک گرفتن از نرم افزارهای چند رسانه‌ای و تولید محتوا و فیلم آموزشی به طور کامل کلاس‌ها و کارگاه‌های عملی و مهارتی را برگزار کرد، به طوری که در برخی رشته‌ها از اساتید غیربومی ( استان تهران ) برای تدریس استفاده شد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهادانشگاهی تبریز افزود: برگزاری رویدادهای مهم کارآفرینی و استارتاپ‌ها، وجود دفتر تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان در سازمان جهاددانشگاهی، حمایت و پشتیبانی معاونت‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی هم‌چون معاونت آموزشی، معاونت پژوهشی و پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی از مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی و هم‌چنین تفاهم نامه و همکاری‌های فی مابین اداره تعاون و رفاه اجتماعی و سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها در راستای ارتقای مهارت و دانش دانشجویان و ترغیب و تشویق آن‌ها به کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار و رسیدن به اشتغال و کسب ثروت در این مرکز انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: کارگاه‌های تخصصی رایگان برای دانشجویان و فارغ التحصیل جهت آماده سازی آن‌ها برای ورود به بازار کار برگزار می‌شود و فارغ التحصیلان این مرکز بایستی حداقل در دو کارگاه شرکت کنند تا برای آموزش نرم افزارها و تخصص‌های مورد نیاز مشاغل مختلف آماده شوند.

وی با تاکید بر این‌که اجرای دوره‌های فنی و مهارتی در این مرکز برحسب نیاز سنجی بازار کار و آمایش استانی انجام می‌گیرد، گفت: با بررسی اسناد آمایش استانی و نیاز بازار کار، اجرای دوره‌های فناوری اطلاعات و برنامه نویسی تحت وب تاکید شده است زیرا با توجه به توسعه و گسترش استفاده از فضای مجازی، نیاز به توسعه اپلیشکن‌ها و سایت‌های اینترنتی در استان به شدت احساس می‌شود و زمینه اشتغال و بازار کار برای فارغ التحصیلان برنامه نویسی تحت وب و فناوری وجود دارد.

نوروزی ادامه داد: با توجه به نیاز شرکت‌های تولید محصولات غذایی، بهداشتی و ... برای بسته بندی، برند سازی و معرفی محصولات نیازمند به دانش و مهارت لازم در حوزه‌های گرافیکی و چاپ و بسته بندی است که در این راستا رشته‌های گرافیکی در این مرکز دایر شده و براساس آمایش استانی سال ۹۹ رشته کارشناسی رسانه‌های چاپی نیز به رشته مرکز اضافه شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه لباس، برحسب نیاز بازار کار منطقه شمالغرب کشور، دوره‌های طراحی لباس و تکنولوژی دوخت راه اندازی شده‌اند و امسال نیز دوره کارشناسی طراحی پوشاک-لباس کودک و نوجوان به دوره‌های مرکز اضافه شده است.

وی گفت: جهاددانشگاهی در ۴۱ سال فعالیت خود نشان داده که نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی بوده است. مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز نیز با باور و توان ایرانی، مسیر اشتغال و کارآفرینی را برای جوانان این مرز و بوم هموار خواهد ساخت.

text to speech icon

کلید واژه ها: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :