به همت معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

دوره آموزشی آشنایی با وظایف و تشکیلات شوراهای اسلامی روستایی آذربایجان شرقی برگزار شد

۰۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۳ کد : ۳۳۹۸۲ تاپ خبر آموزشی
تعداد بازدید:۵۷۵
کارگاه آموزشی آشنایی با وظایف و تشکیلات شوراهای اسلامی روستایی آذربایجان شرقی توسط دفتر امور روستایی استانداری و با همکاری جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.
دوره آموزشی آشنایی با وظایف و تشکیلات شوراهای اسلامی روستایی آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی اذربایجان شرقی، تقی کرمی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی روز چهارشنبه، ششم مردادماه در این کارگاه آموزشی، اظهار کرد: من بعنوان مسئول دفتر امور روستایی استانداری نمی‌توانم به همه ۱۹۰۰ دهیاری سر بزنم اما بخشداران می‌توانند در طول یک‌سال تمامی روستاها را رصد کرده و بر عملکرد دهیاران نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: انتخاب اعضای خانواده و آشنایان برای سمت دهیاری هیچ منع قانونی ندارد اما این انتخاب ممکن است عواقبی داشته باشد و لذا باید فردی بعنوان دهیار انتخاب شود که مشکلات روستاییان را حل کند.

وی در خصوص تکالیف فوری و مهم شوراهای روستایی گفت: شورای جدید مکلف است اموال شورای قبلی را تحویل بگیرد و دومین تکلیف شورای روستایی بیشترین مشکل انتخاب دهیار است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: دهیاران با تجربه یک‌ برند هستند و نباید به راحتی آنها را کنار گذاشته و فردی را انتخاب کنیم که هنوز در حال آموزش دیدن است.

کرمی در پایان سخنان خود بر رعایت فرایند قانونی توسط اعضای شورا های اسلامی روستا تاکید کرد.

دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این کارگاه گفت: با توجه به این‌که فعالیت ششمین دوره شوراهای اسلامی شهروروستا هم‌زمان با ریاست جمهوری آغاز خواهد شد و قاعدتاً بحث آموزش کاربردی  در هر حوزه یک ضرورت است و فرد کشاورز یا دامداری که بعنوان دهیار انتخاب می‌شود، طبیعتاً نیازمند آموزش‌های کاربردی و آشنایی با اصول، قواعد، قوانین بایدها و نبایدهای شورا است.

وی ادامه داد: در همین راستا دوره آموزشی «آشنایی با وظایف و تشکیلات شوراهای اسلامی روستایی آذربایجان شرقی» توسط دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی و با همکاری جهاد دانشگاهی استان برای استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای اسلامی برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم که آموزش‌های کاربردی و مصداقی را برای اعضای شوراهای روستایی ارائه دهیم.

محسنی خاطر نشان کرد: تقریبا ۵۵۰۰ نفر عضو شورای روستایی در سطح آذربایجان شرقی وجود دارد و انتظار داریم که همه‌ی این عزیزان در دوره آموزشی حضور داشته باشند.

text to speech icon

کلید واژه ها: دوره آموزشی استانداری آذربایجان شرقی شوراهای اسلامی روستاها جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :