رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد:

جهاددانشگاهی می‌تواند در تولید فکر و انتخاب مدیران شورای شهر را یاری کند

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۵۲ کد : ۳۴۵۵۲ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۵۳۴
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان اینکه در شرایط کنونی نیاز به مدیر، بینش و حرکت جهادی بیش از پیش احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در این مسیر و برای تولید فکر جهادی و انتخاب مدیران جهادی به ما کمک کند.
جهاددانشگاهی می‌تواند در تولید فکر و انتخاب مدیران شورای شهر را یاری کند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، عصر روز گذشته، ۱۶ مردادماه، با حضور در جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی بر تعامل سازنده شورای شهر تبریز و جهاددانشگاهی برای حل مشکلات شهر تاکید کرد و گفت: کلمه دانش بسیار مقدس است و خداوند نیز تقدس این کلمه را در قرآن ذکر کرده‌است و اگر در کنار دانش واژه دیگری مانند جهاد قرار گیرد، نور علی نور می‌شود و در واقع یک نوع جهاد علمی شکل می‌گیرد که برای تولید علم در حوزه های مختلف می‌توان از این طریق قدم برداشت.

وی با تاکید بر رویکرد مثبت اعضای شورای شهر تبریز در خصوص مسائل علمی و پژوهشی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمامی همکاران در شورای ششم به اهمیت موضوع علم و تعامل با نهادهای علمی از جمله جهاددانشگاهی واقف هستند.

برگی یادآور شد: رویکرد کلی من چه زمانی‌که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بودم واکنون نیز که در شورای شهر خدمت می‌کنم، تعامل با تمامی نهادها، سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌ها است؛ مخصوصاً اگر این تعامل مابین جهاددانشگاهی و شورای شهر باشد که نتایج بسیار خوبی را در پی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی تبریز، با بیان اینکه در شرایط کنونی نیاز به مدیر، بینش و حرکت جهادی بیش از پیش احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در این مسیر و برای تولید فکر جهادی و انتخاب مدیران جهادی به ما کمک کند و به‌همین دلیل امروز به سازمان جهاددانشگاهی استان آمده‌ایم تا دست همکاری و همراهی خود را دراز کنیم و با این نهاد علمی تعامل و همکاری داشته‌باشیم تا در راستای خدمت به شهر و مردم قدم برداریم و نتیجه کار خود را چهار سال بعد با امروز مقایسه کنیم و ببینیم که از لحاظ سرمایه اجتماعی چه پیشرفت ها و یا احتمالا پسرفتهایی داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: ما از روی تعارف و یا قرار گرفتن در تیتر خبری این حرف‌ها را نمی‌گوییم بلکه این موضوعات نیازهای اصلی جامعه هستند و ما به‌همین دلیل خدمت رسیده‌ایم تا با شما همکاری و همراهی داشته‌باشیم تا بتوانیم مشکلات و موضوعات شهر را حل کنیم.

برگی، با ابراز تاسف از عدم حمایت شورای پنجم از طرح های تحقیقاتی سازمان جهاددانشگاهی استان گفت: من واقعاً متأسف هستم که در دوره‌ قبل از طرح‌های جهاد دانشگاهی استقبال انجام‌نشده است و در همین جا اعلام می‌کنیم که ما در مقابل تخریب ایستادگی خواهیم کرد چراکه تخریب به‌لحاظ شرعی و عرفی حرام است اما از هرگونه نقد سازنده که همراه با پیشنهاد باشد استقبال خواهیم کرد.

وی با تاکید بر تغییر نگرش شورای ششم در خصوص مسائل مختلف، اظهار کرد: ابتدا به‌صورت نرم‌افزاری یعنی با تغییر نگرش سعی در حل مشلات شهر خواهیم داشت اما اگر این روش نیز مثمر ثمر واقع نشد، مجبور خواهیم شد به‌صورت سخت‌افزاری یعنی با تغییر فرد این کار را انجام دهیم.

برگی اضافه کرد: ما پیشنهادات خود را به آقای شهردار اعلام کرده اما در مسائل اجرایی دخالت نخواهیم کرد و معیار و ملاک ما اسامی افراد نیست چراکه بعضاً اسامی کوچک کارهای بزرگی انجام داده‌اند اما اسامی بزرگ کار را خراب کرده اند.

دکتر فریدون بابایی اقدم دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی افزود: امیدوارم در دوره جدید شورا بتوانیم تعامل بیشتری با جهاددانشگاهی داشته باشیم و من هم در خصوص عدم استقبال از طرح های تحقیقاتی جهاددانشگاهی در گذشته متاسف هستم.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از مطالبات و مشکلات مطرح‌شده از سوی جهاددانشگاهی استان در مرکز پژوهش‌های شورای شهر قابل‌حل است چرا که خبری از بروکراسی‌های مرسوم شهرداری در آن‌جا نیست و ما می‌توانیم با برگزاری جلسه‌ای مابین جهاد دانشگاهی و مرکز پژوهش‌ها این مسائل را مطرح و حل کنیم.

دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: رویکرد اصلی جهاددانشگاهی از بدو تاسیس اطاعت از رهبر معظم انقلاب و حمایت از دولت‌ها بوده است و به دلیل اینکه رهبر انقلاب دولت‌ها را تایید کرده‌اند، ما نیز باید از دولت‌ها حمایت کنیم لذا هیچکدام از تحقیقات، پژوهش‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده در این نهاد انقلابی از روی تخریب نبوده است.

وی ادامه داد: نگاه مثبتی که بسیاری از مسئولین بر روی تحقیقات و پژوهش‌های ما دارند، صداقت کاری ما را ثابت کرده‌است و ما هدفی جز حل مشکلات جامعه نداریم و معتقد هستیم هر چقدر میزان اطلاعات یک مسئول از مشکلات جامعه بیشتر باشد به همان اندازه می‌تواند در مورد حل مشکلات تصمیم بگیرد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده، وضعیت اقتصادی کشور و شرایط کرونایی باعث ایجاد مطالباتی در مردم شده‌است و ما این‌موضوع را به اطلاع مسئولین استان نیز رسانده‌ایم و متأسفانه شاهد بودیم که در بعضی موارد موضوعات حاشیه‌ای در شورای شهر بر موضوعات اصلی چربش داشته و امیدواریم در این دوره این‌موضوع حل شود.

وی تاکید کرد: مطالبات مردم متفاوت تر از نگاه مسئولین است و ما در همین راستا درخصوص عملکرد شورای شهر از مردم نظرسنجی و در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای پنجم و مرکز پژوهش های شورا مطرح کردیم اما متاسفانه در آن جلسه تنش‌هایی ایجاد شد و حاضرین جلسه تصور کردند این تحقیقات با قصد و نیت سیاسی انجام شده است در حالیکه هدف ما چیزی جز حل مشکلات مردم نبود و در نهایت ما تصمیم گرفتیم برای انجام وظیفه اجتماعی خود تحقیقات را تکمیل کنیم و اگر مسئول یا نهادی هم پیدا شد که از تحقیقات ما حمایت کند، ارائه دهیم.

احد حاجی بلند، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گفت: طبق تحقیقات و بررسی‌های صورت ‌گرفته بیشترین مشکلات ما در شهر تبریز مربوط به مسائل فرهنگی و اجتماعی است و اگر این مشکلات حل نشود و نگاه شهرداری تغییر نیابد هیچکدام از مشکلات شهر حل نخواهد شد.

وی با انتقاد از عدم استقبال شهرداری و شورای شهر از طرح های پژوهشی این سازمان خاطرنشان کرد: وقتی وضعیت تبریز را با سایر کلانشهرها به لحاظ انجام کارهای پژوهشی مقایسه کنیم، خواهیم دید که چقدر عقب هستیم و ما از اعضای شورای ششم تبریز می‌خواهیم این رویکرد را تغییر داده و از کارهای علمی و پژوهشی استقبال کنند.

در پایان جلسه رئیس شورای اسلامی شهر تبریز به بهانه فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی با اهدای لوح سپاس و هدیه، از دکتر محسنی رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی تقدیر کردند.

text to speech icon

کلید واژه ها: شورای اسلامی شهر جهاددانشگاهی چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :