پذیرش دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز

۰۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۲ کد : ۳۵۲۲۶ تاپ خبر آموزشی
تعداد بازدید:۶۰۲
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز از پذیرش دانشجو برای نیمسال تحصیلی مهرماه ۱۴۰۰ در این مرکز تا هفتم شهریورماه خبر داد و گفت: علاقه مندان برای تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این مرکز می‌توانند از طریق سایت سنجش و یا مراجعه حضوری و ارائه مدارک تحصیلی برای ثبت نام خود اقدام کنند.
پذیرش دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، رباب نوروزی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، اظهار کرد: این مرکز زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال حاضر با حدود یک هزار دانشجوی فعال فعالیت کرده و نزدیک به 5 هزار دانش آموخته و ۱۰۵ مدرس فعال دارد.

وی با بیان این‌که امکانات کارگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی دوره‌های در حال اجرا برای آموزش عملی و مهارتی دانشجویان فراهم شده است، افزود: امکاناتی چون سایت‌های کامپیوتری، لابراتوار زبان، کارگاه معماری، آتلیه عکاسی، کارگاه دوخت و برش لباس، کارگاه طراحی و گرافیک و کتابخانه مجهز به کتاب‌های تخصصی، دفتر مشاوره روانشناختی و دفاتر کار برای فعالیت انجمن‌های علمی و دانشجویی در این مرکز موجود است. 

وی ادامه داد: وجود دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال فارغ التحصیلان در ساختار جهاددانشگاهی و هم‌چنین راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی از سال ۹۶ در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی، فرصت خوبی را برای کمک به فضای کسب و کارهای نوپا در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان مرکز فراهم آورده و این مرکز جهت حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه دانشجویان برای تجاری سازی فناوری و تولید محصول، فضا و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و حتی اکنون نیز سه تیم فناور در مرکز مستقر هستند.

نوروزی در خصوص سایر ویژگی‌های این مرکز، گفت: تعرفه‌های پایین شهریه تحصیلی، ارائه تخفیف‌های ویژه به دانشجویان فعال و ممتاز و تخصیص وام شهریه صندوق رفاه برای دانشجویان نیازمند و تقسیط شهریه از ویژگی‌های مهم این مرکز بوده و حتی فارغ التحصیلان ممتاز مرکز برای جذب در بخش‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان اولویت دارند.

وی گفت: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز به جهت وابستگی به جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و وجود مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی از جمله مراکز کوتاه مدت آموزشی،  پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی، معاونت فرهنگی و خبرگزاری ایسنا و مرکز افکار سنجی ایسپا، فرصت‌های لازم برای فعالیت دانشجویان در زمینه‌های مختلف علمی، هنری و فرهنگی را فراهم می‌سازد و باعث رشد و شکوفایی و کسب تجربه بیشتر برای آن‌ها می‌شود.

وی افزود: دانشجویان علاوه بر گذراندن دروس کاربینی و کارورزی در مراکز مختلف جهاددانشگاهی،  به بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد جهاددانشگاهی نیز معرفی می‌شوند. 

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با اشاره به ارائه آموزش‌های مجازی در دوران کرونا، تصریح کرد: درس‌های کاملا کارگاهی و عملی در صورت مجوز ستاد کرونا در گروهای پنج نفره با رعایت پروتکل‌ها و یا به صورت مجازی با ارائه فیلم‌های آموزشی و محتوای کاربردی در سامانه برگزار شده است. 

وی گفت: با توجه به وجود زیر ساخت آموزشی الکترونیکی در جهاددانشگاهی و ارائه سامانه آموزشی امجد برای آموزش‌های الکترونیکی در سطح کشور، در سال تحصیلی ۱۴۰۰ نیز این مرکز از طریق سامانه امجد، آموزش‌های نظری خود را ادامه خواهد داد و با تولید محتوا و فیلم‌های آموزشی برای کسب مهارت بیشتر دانشجویان و ارائه در این سامانه، به یادگیری بیشتر دانشجویان کمک خواهیم کرد.

وی متذکر شد: در صورت ارائه مجوز توسط ستاد کرونا، کارگاه‌های عملی مرکز  برای آموزش‌های کارگاهی آماده هستند. 

نوروزی با اشاره به اسناد آمایش استان آذربایجان شرقی و نیاز سنجی آموزشی انجام گرفته، افزود: بر این اساس، مجوز چند دوره جدید برحسب نیاز بازار کار به مرکز داده شده که شامل کارشناسی گرافیک – رسانه‌های که جوانان علاقه مند به ورود به بازار کار می‌توانند با تحصیل در دوره کارشناسی  گرافیک–رسانه چاپی وارد مشاغل طراح نرم افزار گرافیکی و یا طراح ماکت و ناظرچاپ و کارشناس و مشاور در امور چاپ و بسته بندی شوند.

وی ادامه داد: رشته کارشناسی مهندسی برنامه نویسی تحت وب نیز در این مرکز تدریس می‌شود که با تحصیل در این رشته می‌توان به عنوان طراح و برنامه ساز تحت وب و یا کارشناس سیستم‌های اطلاعاتی، کارشناس طراح صفحات وب و تولید محتوا به بازار کار حوزه فناوری اطلاعات وارد شد.

وی با بیان این‌که در حوزه لباس، دوره جدید طراحی لباس کودک و نوجوان می‌تواند خلا موجود در صنعت لباس استان را پر کند، اظهار کرد: رشته کاردانی نقاشی دیواری در حوزه هنرهای تجسمی ایجاد شده که علاقمندان با تحصیل در این رشته می توانند در شهرداری‌ها، سازمان‌ میراث فرهنگی، فرهنگسراها و سایر مراکز هنری مشغول به کار شوند و دوره جدید دیگری که از مهر ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد، دوره ساخت فریم عینک است که با انعقاد تفاهم بین این مرکز و اتحادیه عینک سازان این دوره برای اعضا اتحادیه عینک اجرا خواهد شد. 

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرکز ثبت نام می‌توانند به آدرس پرتال مرکز به نشانی https://tabriz.iastjd.ac.ir مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۴۴-۳۶۵۹۰۲۴۰ تماس حاصل نمایند.

text to speech icon

کلید واژه ها: ثبت نام مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۱ )

نظر شما :