شعار «مرگ بر آمریکا» در روز دانشجو متولد شد

۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۶ کد : ۳۸۹۱۷ تاپ خبر آموزشی
تعداد بازدید:۵۸۹
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با اشاره به جریانات رخ داده در روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، گفت: شعار«مرگ بر آمریکا» در این روز که به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده، متولد شده است.
شعار «مرگ بر آمریکا» در روز دانشجو متولد شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، ۱۷ آذرماه، در مراسم گرامیداشت روز دانشجو و ولادت حضرت زینب (س) در جمع دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، با اشاره به جریانات رخ داده در روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، گفت: شعار«مرگ بر آمریکا» در این روز که به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده، متولد شده است.

وی اظهار کرد: هر جامعه‌ای هم‌چون یک ساختمان، بر روی پایه‌هایی بنا می‌شود، از جمله پایه‌های جامعه ما نیز دانشجویان هستند. وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که قشر دانشجو در دوران‌های گذشته، در جامعه تحول ایجاد کرده و روندی را برای سال‌های آتی جامعه بنا نهاده اند. این امر در ادامه باعث پایه ریزی یک ملت برای خروج از وابستگی و دستیابی به استقلال شده است.

محسنی، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز به جای پرداخت به اهداف نامگذاری روز دانشجو و یادآوری اتفاقاتی که در آن روز افتاد، دانشجویان فقط به برگزاری جشن می‌پردازند. در نتیجه سال به سال به جای بیداری به سمت غفلت می‌رویم.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی اذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت‌های دانشجویان جهادی دانشگاه تبریز در دوران دفاع مقدس، گفت: در این دوران، در بطن دانشگاه ارتباط دانشجویان با صنعت عجین شده بود.

وی با تاکید بر این‌که امروز با محدودیت استخدام در کشور مواجه هستیم، افزود: هدف ما این است که با روی کار آمدن رشته‌های مهارت محور، در کنار اتکا به خود، کشورمان را بر روی پای خود نگه داریم.

در پایان این مراسم از ۲۰ نفر از دانشجویان برتر علمی و فرهنگی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی روز دانشجو


نظر شما :