رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی:

جهاددانشگاهی باید به یک قدرت پژوهشی و فناوری تبدیل شود

۲۸ آذر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۵ کد : ۳۹۲۶۹ پژوهشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۴۸۶
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به ماهیت این سازمان، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی باید رسالت خود را در حوزه پژوهش‌های کاربردی جدی تر دنبال کند و به یک قدرت پژوهشی و فناوری در سطح استانی و کشوری تبدیل شود.
جهاددانشگاهی باید به یک قدرت پژوهشی و فناوری تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز شنبه، 27 آذرماه، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با اشاره به موفقیت‌های این نهاد در حوزه‌ درمان و ناباروری، اظهار کرد: باید نقاط ضعف خود را در بحث پژوهش شناخته و برای درمان و حل دردهای موجود اقدام کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در ارتقای سطح پژوهشی، گفت: خلأهای زیادی در بحث شناخت واقعی مشکلات جامعه وجود دارد که این نواقصات منجر به بروز مشکلاتی در رفع نیازهای اجتماعی و عدم یافتن راه حلی مناسب شده است.

وی تاکید کرد: با بهبود این نقص و تعریف اصولی مسائل جامعه می‌توان آسیب‌های اجتماعی جامعه را رفع کرد، زیرا بدون تحقق این موضوع به نقطه‌ی مطلوب نخواهیم رسید.

محسنی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی باید اصل برنامه دهی و خط دهی در حوزه‌ی فناوری و پژوهش استان را به دست گیرد، افزود: پژوهشکده‌ی توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی باید به جایگاه مناسب خود با ارائه پژوهش های کاربردی برسد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی همچنین بیان کرد: بیش از هر چیزی، باید نتیجه‌ اقدامات ما در حوزه‌های مختلف روشن شود و باید ببینیم که کارهای پژوهشی ما تا چه اندازه توانسته در جامعه اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان باید جایگاه خود در کنار سایر سازمان‌های پژوهشی را به تثبیت برساند، گفت: این امر نیازمند کار و تلاش جدی پژوهشگران است و انتظار می‌رود که نگاه خود را نسبت به کارهای پژوهشی تغییر داده و با هم‌فکری نسبت به مسائل اصلی سازمان، در رفع مشکلات گام برداریم.

دکتر نجف قراچورلو، معاون پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در ادامه اظهار کرد: برای تقویت حوزه‌ی پژوهش بیش از پیش باید کار کنیم تا از لحاظ کمی و کیفی، جایگاه خود را در سطح ملی ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: باید در کنار تکمیل نیروی انسانی کارآمد، تمرکز خود را بر روی راه اندازی شبکه‌ی برنامه در حوزه‌ی پژوهش معطوف کنیم.

قراچورلو، همچنین با اشاره به طرح‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان، تاکید کرد: از تمامی گروه‌های پژوهشی که ایده‌هایی برای رفع نیازهای جامعه دارند استقبال می‌کنیم.

در این مراسم تعدادی از پژوهشگران جهادی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و بر لزوم برخورداری از نگاه کلان و بلندمدت به حوزه‌ پژوهش، رفع خلأهای موجود و اهمیت اثرگذاری بیشتر مقالات تالیف شده در پژوهشکده‌ جهاد دانشگاهی در جامعه تاکید کردند؛ همچنین پژوهشگران برتر جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز از سوی ریاست این سازمان مورد تجلیل قرار گرفتند.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی پژوهش


نظر شما :