فرمانده تیپ مکانیزه امام زمان(عج) شبستر:

حضور سردار سلیمانی در سوریه برای تمامی نیروها روحیه بخش بود

۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۲۳:۲۲ کد : ۴۰۳۱۳ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۷۱۶
فرمانده تیپ مکانیزه امام زمان(عج) شبستر گفت: حضور حاج قاسم در کنار رزمندگان نعمتی بود که تاثیرات مثبت بسیاری داشت و در روحیه‌ی آنها نقش مهمی ایفا می‌کرد.
حضور سردار سلیمانی در سوریه برای تمامی نیروها روحیه بخش بود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، سردار مصطفی محمدی، فرمانده تیپ مکانیزه امام زمان(عج) شبستر، روز چهارشنبه، ۱۵ دی ماه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد قلسم سلیمانی که با همکاری جهاد دانشگاهی  و بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: طبق فرموده‌ رهبر معظم انقلاب، نباید به حاج قاسم به‌عنوان یک شخص نگاه کرد چرا که ایشان یک مکتب بود و جوان‌های زیادی را همسو با امامت تربیت کرد.

وی ادامه داد: حاج قاسم معتقد بود که باید به صورت عملی نشان دهیم که تاثیرگذار هستیم و در همین راستا بیش از ۴۰ سال از عمر شریف خود را در جبهه‌های نبرد سپری کرد.

فرمانده تیپ مکانیزه امام زمان(عج) شبستر همچنین گفت: شهید سلیمانی ارادت ویژه‌ای به آذری‌ها داشت و با تمام وجود به آنها عشق می‌ورزید که حتی در پایان وصیت‌نامه‌ی خود یعنی نام شهید باکری را ذکر کرده است.

وی افزود: سردار سلیمانی به تمامی نیروهای غیرسوری که برای حمایت از این کشور آمده بودند، دستور اکید داده بود که هیچکس حق ندارد منتی بر سر ملت و دولت سوریه بزند و هرکس نمی‌تواند این روحیه را داشته باشد، باید برگردد و حتی وقتی متوجه شد که دیوارهای قرارگاهی که در آن حضور داشت برای ایجاد امنیت بیشتر توسط برخی تجهیزات مورد حفاظت قرار گرفته است، دستور داد تا تمامی آن ابزار اضافی برداشته شود و لذا به هیچ عنوان حاضر نبود تفاوتی ما بین او و سایر نیروها به وجود بیاید.

سردار محمدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران چندین سال قبل برنامه ریزی کرده بودند تا کشورهایی را که حامی جبهه‌ مقاومت هستند و در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده اند، از بین ببرند و براساس تئوری‌های خود می‌گفتند که جمهوری اسلامی شبیه درختی است که فقط تنه‌اش باقی مانده و با یک تکان تنه را نیز از بین می‌برند و در همین راستا وزیر دفاع وقت آمریکا نیز با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرده و گفته بود که سوریه باید از جریان مقاومت جدا شود در غیر اینصورت اثری از سوریه و بشار اسد باقی نخواهد ماند.

وی در خصوص نقش سردار سلیمانی در بحران سوریه نیز گفت: در اوایل سال ۱۳۹۲ که در شهر حلب حضور داشتیم، علاوه بر حومه، بیش از ۵۰ درصد این شهر در اختیار تکفیری‌ها قرار گرفته بود و هرکس (فرمانده ارشد و یا سرباز) دستگیر می‌شد، پیکر سربریده‌اش در میدان مرکز شهر انداخته می‌شد و فرماندهان ارشد سوریه حتی جرات نمی‌کردند نام حلب را بیاورند و با شنیدن نام حلب لرزه بر اندامشان می‌افتاد؛ اما وقتی که خبر حضور حاج قاسم در فرودگاه حلب - که همچنان در اختیار حاکمیت بود و پروازها در شرایط سخت انجام می‌شد - اعلام شد، تاثیر بسیار زیادی بر روی نیروها گذاشت و حاج قاسم در حلب ماند و اوضاع را مدیریت کرد.

دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی، خبر ناگواری بود چراکه انتظار نداشتیم این مرد اسطوره‌ای از میان ما برود.

 وی ادامه داد: سردار شهید قاسم سلیمانی فارغ از این جهان بود، وجود او نه تنها برای ایران بلکه برای تمام امت اسلام یک‌نعمت بود که با رفتن خود در تاریخ ماندگار شده و اسوه‌ای برای مسلمان و جوانانی شد که قصد استکبارستیزی دارند.

محسنی، همچنین ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: امام علی(ع) زمانی که حضرت فاطمه(س) را از دست دادند، لحظات بسیار سختی را گذراندند که این موضوع در صحبت‌های ایشان ظاهر و بارز است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، افزود: حضرت فاطمه(س) بانویی بود که از چنین مادری حضرت زینب به دنیا آمد که سخنرانی ایشان در کربلا ماندگار شد تا همه‌ی بشریت بدانند که اسلام و تشیع چگونه در مقابل ظلم ایستاده و نغمه‌ی «هیهات منت الذله» را یک صدا سر می‌دهد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی شهید حاج قاسم سلیمانی


( ۱ )

نظر شما :