معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس:

جهاددانشگاهی جزو خوشنام ترین نهادهاست

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۴ کد : ۴۱۱۶۵ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۴۱۲
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس، با بیان اینکه جهاددانشگاهی جزو خوشنام ترین نهادهاست، گفت: جهاددانشگاهی جایگاه برجسته‌ای داشته و مجموعه ای کارآمد و پرتلاش است.
جهاددانشگاهی جزو خوشنام ترین نهادهاست

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر یوسف داداش زاده، روز سه شنبه، 12 بهمن‌ماه در دیدار رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، بر ضرورت همکاری مشترک با جهاددانشگاهی تاکید کرد و افزود: با توجه به وجود ظرفیت های مناسب در منطقه آزاد ارس و جهاددانشگاهی تمایل داریم تا همکاریهای خوبی را انجام دهیم.

وی در رابطه با مشکلات موجود در منطقه آزاد ارس اظهار کرد: در حوزه گردشگری اقدامات خوبی انجام دادیم و لازم است در راستای رفع نیازها کارهایی موثری انجام و منابع تامین شود.

داداش زاده، ادامه داد: موضوع نیروگاه‌های خورشیدی بسیار مهم بوده و ما نیز در فصل تابستان با مشکل قطعی برق مواجه هستیم و حتما باید به جد پیگیری شود تا از این ظرفیت در منطقه آزاد ارس استفاده بهینه شود.

معاون فرهنگی منطقه آزاد ارس همچنین با اشاره به وجود پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی در جهاددانشگاهی گفت: ظرفیت های این پژوهشکده طی مکاتباتی اطلاع رسانی شود تا بتوانیم از ظرفیت این پژوهشکده برای توسعه منطقه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بر روی جامعه محلی اهمیت بالایی دارد، خاطرنشان کرد: اولویت همکاری ما به سمت کارهایی است که خروجی اقتصادی دارد برای نمونه در روستاهایی که مقصد گردشگری هستند باید فعال و انفعالاتی انجام دهیم که بستر توسعه فراهم شود.

داداش زاده، همچنین یادآور شد: باید ارزش اقتصادی کارهای خود را ارزیابی کنیم که این اقدامات اگر در خصوص توانمندسازی جامعه‌ محلی باشد به دیده منت قبول می‌کنیم چراکه جامعه‌ ما در وضعیت اقتصادی فوق‌العاده وحشتناکی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس در پایان آمادگی منطقه را برای همکاری‌های مشترک با جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در زمینه های مختلف اعلام کرد.

دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه در حوزه‌های پژوهش و فناوری، تجاری‌سازی اشتغال، فرهنگی و آموزشی، جهاددانشگاهی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی دارد، گفت: در بحث اشتغال و کارآفرینی اقدام به راه‌اندازی مشاغل خانگی و تولید محصول کرده‌ایم و توانسته‌ایم در این عرصه پیشینه را خوبی برای جهاددانشگاهی رقم بزنیم. 

وی با بیان اینکه سهمیه استان آذربایجان شرقی در طرح مذکور تعداد ۳۰۰۰ نفر است، افزود: با عنایت به اینکه یکی از نیازهای اساسی متقاضیان عدم وجود آموزش‌های لازم و نداشتن مهارت‌های مورد نیاز هست آموزش‌های عمومی و تخصصی در این طرح ارائه می شود.

محسنی گفت: بیشترین متقاضیان مشاغل خانگی در استان را  رشته های شغلی بافندگی تابلوفرش، قالیبافی، خیاطی، ورنی بافی، حکاکی روی فلز، عروسک سازی، سفالگری، رودوزی، بسته بندی و تولیدات چرم دست دوز تشکیل می دهند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت جهاددانشگاهی و منطقه آزاد ارس استفاده کرد، افزود: حضورمان در منطقه آزاد ارس را فرصت مغتنمی می‌دانیم تا بتوانیم فعالیت‌های آینده و دستاوردهای جهاد دانشگاهی را در خدمت توسعه منطقه آزاد ارس قرار دهیم و بتوانیم همکاریهای مشترک را افزایش دهیم.

دکتر نجف قراچورلو، رئیس پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی نیز در این دیدار گفت: پیشنهاد داریم تا با همکاری سرمایه‌گذاران اقداماتی نو انجام دهیم تا منطقه آزاد ارس اولین شهرکی شود که در زمینه‌ پنل برقی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: اطلس خورشیدی پروژه‌ها را مطالعه کردیم و خوشبختانه پی بردیم که شهرستان جلفا از نظر تابش نور و دما در این زمینه اهمیت بالایی دارد و جزو دومین مکان‌های مناسب برای این موضوع در کشور بوده و بسیار مستعد است.

قراچورلو، با اشاره به فعالیت پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی، افزود: این پژوهشکده، ملی بوده که توسط سازمان جهاد دانشگاهی استان اداره می‌شود و پتانسیل خوبی دارد.

 رئیس پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی گفت: این پژوهشکده، شبکه‌ برنامه‌ سه ساله داشته که هدف‌گذاری شده و به سوی آن حرکت می‌کند و همچنین از چهار گروه پژوهشی و مرکز خدمات تخصصی RS و GIS تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: در صورت همکاری و تعریف پروژه ۵۰ درصد هزینه‌ این پروژه‌ها توسط دفتر مرکزی و ۵۰ درصد بقیه نیز توسط منطقه آزاد تامین می‌شود و ۱۰۰ درصد طرح برای منطقه آزاد انجام می‌شود.

 قراچورلو،  در پایان افزود: پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی مرکز آموزش‌ همکار اداره کل استاندارد آذربایجان‌شرقی بوده و ارزیابی کشوری دارد که مجوز آن از تهران صادر شده و حوزه کاری آن ملی است و برخی از آموزش‌های لازم که باید گواهی آن از سوی اداره کل استاندارد صادر شود به ما واگذار شده است.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی منطقه آزاد ارس


نظر شما :