عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

جهاددانشگاهی نقش بی‌بدیلی در تقویت اراده‌ ملی نخبگان دارد

۳۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۳ کد : ۴۱۶۴۷ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۴۸۶
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی جایگاه بی‌بدیل و بی‌نظیری در تغذیه‌ی روحیه‌ی اراده‌ی ملی در بین قشر دانشگاهی متخصص و نخبگان دارد.
جهاددانشگاهی نقش بی‌بدیلی در تقویت اراده‌ ملی نخبگان دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز شنبه، 30 بهمن‌ماه، با حضور در دفتر دکتر روح‌اله متفکرآزاد، نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی اظهار کرد: فعالیت‌های بسیار درخشانی در حوزه‌های مختلف زیستی، کشاورزی، دامپروری، ژنتیک، نانوتکنولوژی، هوافضا، امنیتی  و حوزه‌های فرهنگی - رسانه‌ای در این نمایشگاه مشاهده شد.

وی ادامه داد: سرعت فعلی فعالیت‌های انجام‌شده توسط جهاددانشگاهی بسیار خوب است و ما منتظر هستیم تا در آینده‌ای نزدیک شاهد گشوده شدن مرزهای جدیدی از علم و شکوفایی در جهاد دانشگاهی باشیم.

متفکر آزاد، با بیان اینکه به‌دلیل سابقه‌ درخشان جهاددانشگاهی انتظارات و توقعات از این نهاد بالا رفته است، گفت: باید بیش از این شاهد فعالیت‌های جهشی جهاددانشگاهی باشیم و همه‌ ما منتظر هستیم تا جهاددانشگاهی مانند رانشگر‌های فضایی، در اوج کار مدار حرکتی خود را تعویض کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای سالامی، در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: نقش ویژه‌ جهاد دانشگاهی زمانی جلوه می‌کند که سایر نهادها منتظر حرکت جدیدی از این نهاد هستند.

متفکرآزاد در خاتمه با تاکید بر لزوم حرکت جهاددانشگاهی به سمت خودکفایی و تولید ثروت، خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهاداتم به جهاددانشگاهی حرکت به سمت خودکفایی بودجه‌ای است و سطح تکنولوژی موجود در بدنه جهاددانشگاهی امکان تولید ثروت را فراهم می‌آورد و شما باید به مرحله‌ای از خودکفایی و تولید ثروت برسید که بودجه‌های دولتی بسیار جزئی به‌نظر بیاید و ما نیز در مجلس شورای اسلامی نیز آماده‌ هرگونه حمایت از این نهاد انقلابی هستیم.

دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار طی سخنانی در تشریح اقدامات انجام شده در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: جهاددانشگاهی مجری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارفرمای این طرح هستند و مخاطب این طرح نیز کلیه‌ افراد بیکار و جویای کار هستند.

وی ادامه داد: مقرر شده‌است بیش از 54 هزار نفر در 31 استان کشور در این طرح به اشتغال برسند که سهم آذربایجان شرقی از این تعداد ۳۰۰۰ نفر است که این طرح اواسط سال 1399 شروع شده و بیش از ۲۵۰۰ نفر آموزش های عمومی و تخصصی را توسط پشتیبان‌ها و پیشران‌ها دیده اند.

محسنی، افزود: همچنین بیش از 2300 نفر از طریق اتصال به بازار بصورت مستقل و تحت پوشش پیشران در رشته های بافنده  تابلو فرش، قالیبافی، خیاطی لباس و پوشاک، انواع صنایع دستی و رشته های مترجمی، گرافیست کامپیوتر، ویرایش متون و برنامه نویسی، مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در این طرح 22 شبکه کسب و کار در مشاغل خانگی ایجاد شده و 65 فروشگاه آنلاین برای ارائه محصولات متقاضیان در مکان بازارهای آنلاین پی میشه، چیگل و کاربن راه اندازی شده است و 69 طرح پیشران ها در سطح آذربایجان شرقی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به دستگاههای اجرایی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود خواستار حمایت نمایندگان مجلس از این طرح شد و گفت: طرح ملی توسعه‌ی مشاغل خانگی یک طرح ملی بوده و برای ادامه ابه حمایت مسئولین و نمایندگان نیاز دارد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نماینده تبریز


نظر شما :