معاون ویر تعاون، کار ور فاه اجتماعی:

جهاد دانشگاهی در زمینه مهارت‌سازی عملکرد بسیار موفقی دارد

۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۵ کد : ۴۴۶۷۰ تاپ خبر تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۴۶۵
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در حوزه مهارت امسال برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی با آموزش فنی و حرفه‌ای انجام گرفته است، گفت: همچنین جهاد دانشگاهی از جمله‌ مراکز پرتلاش در زمینه مهارت‌سازی است که عملکرد بسیار موفقی در این زمینه دارد.
جهاد دانشگاهی در زمینه مهارت‌سازی عملکرد بسیار موفقی دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر محمود کریمی بیرانوند، توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روز پنجشنبه، 12 خردادماه، در بازدید از نمایشگاه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تبریز ، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی باید ارائه آموزش‌های مهارتی را در اولویت قرار دهند، گفت: جهاد دانشگاهی باید نسبت به تشکیل پیشران و پشتبان‌ها برای اخذ تسهیلات مشاغل خانگی اقدام کند.

وی با بیان این‌که اولویت باید در مورد جذب پشتیبان‌ها باشد، گفت: این پشتیبان‌ها می‌تواند زمینه کار و فعالیت  برای افراد متقاضی و نیازمند کار که به هر دلیلی فرصت اشتغال و فعالیت در بیرون از منزل را ندارند، فراهم کند؛ به این ترتیب بانوان و آقایان متقاضی کار می‌توانند بر اساس توانایی خود در کنار سایر فعالیت‌های روز مره به تولید محصول بپردازند.

کریمی افزود: اگر بتوانیم ۱۰۰ طرح مشاغل خانگی در قالب پشتبان را نهایی کنیم در اتصال به بازار کار، اقدام بسیار مثبتی انجام دادیم.

وی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این نمایشگاه، اظهار کرد: محصولات بسیار خوبی در این نمایشگاه وجود دارد و بسیار خرسندیم که در زمینه اشتغال اقدامات ویژه صورت گرفته و ما نیز از این افراد حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به خصوص اگر در طول سال دائمی باشد به افزایش بازار، افزایش مهارت و توسعه فرهنگ کارآفرینی به ویژه مشاغل خانگی کمک می‌کند.

وی تمرکز بر موضوع مشاغل خانگی را از جمله برنامه‌های ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: برنامه‌هایی خوبی در زمینه مشاغل خانگی و افزایش مهارت آن‌ها داریم که خوشبختانه با همکاری بانک مرکزی، اعتبارات بسیار خوبی در این زمینه جذب شده و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

کریمی با بیان این‌که مشاغل خانگی نادیده گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی بسیار مظلوم مانده بود و چندان به چشم نمی‌آمد؛ اما با توجه به اهتمام ویژه آقای وزیر حمایت از این حوزه در اولویت کاری ما قرار گرفته است؛ چراکه ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی زیادی داریم که در خانه می‌تواند به کسب و کار تبدیل شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حمایت های وزارت در حوزه مشاغل خانگی، تصریح کرد: در زمینه مجوزهای مشاغل خانگی اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است؛ به طوری‌که بیش از دو سوم از مجوزها به صورت آنی شده و دیگر نیازی به ارجاع کارشناس نداریم.

وی با اشاره به ۱۰ برابر شدن مجوزهای مشاغل خانگی، افزود: در واقع فرد متقاضی اطلاعات خود را در سامانه وارد می‌کند و بالافاصله پرینت مجوز صادر می‌شود، تنها یک سوم از مجوزهای مشاغل خانگی سه روزه شدند و نهایتا تا سه روز کارشناس مربوطه بررسی‌های لازم را انجام داده و مجوز صادر می‌شوند. این موضوع یک گام بسیار بزرگی بوده و منجر به ۱۰ برابر شدن مجوزهای مشاغل خانگی شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در حوزه مهارت هم امسال برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی با آموزش فنی و حرفه‌ای انجام گرفته است، ادامه داد: همچنین جهاد دانشگاهی از جمله‌ مراکز پرتلاش در زمینه مهارت‌سازی است که عملکرد بسیار موفقی در این زمینه دارد.

وی افزود: در زمینه تامین مالی نیز حمایت‌های ویژه ای از مشاغل خانگی خواهیم داشت؛ به طوری‌که اعتبارات ما نسبت به سال قبل دو برابر افزایش یافته است.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید، با بیان این که انتظار داریم این طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را در استان توسعه دهیم،  اظهار کرد: در ابتدای این طرح حدود ۵۰۰۰ نفر در سامانه اقدام به ثبت نام کرده بود،  حدود ۳۰۰۰ نفر از میان آن‌ها ارزیابی و انتخاب شدند و اکنون حدود ۲۷۵۰ نفر از این تعداد وارد بازار کار شده و به اشتغال پایدار دست یافتند.

دکتر جعفر محسنی افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تحت نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و جهاددانشگاهی در راستای اشتغال زایی و توسعه مشاغل خانگی اجرا شده است.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :