گسترش فعالیت‌های جهاددانشگاهی در مرند

۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۳۲ کد : ۴۶۳۴۳ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۴۱۵
در دیدار رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با فرماندار مرند بر گسترس فعالیت‌های جهاددانشگاهی در این شهرستان تاکید شد.
گسترش فعالیت‌های جهاددانشگاهی در مرند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان در این دیدار، با بیان این‌که جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است، اظهار کرد: رسالت‌های این مجموعه طی دوران‌ جنگ، خدمات پشتیبانی بود و اکنون فعالیت‌های جهاددانشگاهی با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی به سمت دانش بنیان حرکت می‌کند.

وی با اشاره به عرصه‌های مختلف فعالیت جهاددانشگاهی، افزود: پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی استان در زمینه مطالعات علمی و مدیریت شهری و آسیب‌های اجتماعی فعالیت کرده و در حوزه درمان نیز مرکز درمان ناباروری و کلنیک تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی در تبریز در حال فعالیت است.

محسنی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه اشتغالزایی و اجرای طرح مشاغل خانگی در استان، گفت: ظرفیت اجرای این طرح برای استان برابر ۳۰۰۰ نفر بوده که متقاضیان ابتدا استعدادیابی و سپس آموزش رایگان دریافت می‌کردند و از این طریق به پیشران‌ها متصل شدند و در نهایت به اشتغال واقعی دست یافتند.

وی با اشاره به ظرفیت ۳۰۰ نفری استان در طرح توانمندسازی بانوان سرپرسست خانوار، افزود: این طرح با تفاهم سه جانبه بین جهاددانشگاهی، اداره کل تعاون و اداره کل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، اجرای دوره‌های مهارتی برای سربازها، دوره‌های کشاورزی و صنایع غذایی، زبان و کامپیوتر را از جمله فعالیت‌های مهم جهاددانشگاهی استان برشمرد و ادامه داد: وجود دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی ایسپا از دیگر ظرفیت‌های جهاددانشگاهی به شمار می‌رود. 

در ادامه داود عباسی، فرماندار مرند نیز اظهار کرد: آموزش و مهارت افزایی در جامعه کنونی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: نباید برای اجرای برنامه‌های خود منتظر اعتبار ماند چرا که این روش، بدترین روش انجام کارها بوده و اصل این است که به شکل جهادی همچون نهاد جهاددانشگاهی منتظر تخصیص بودجه نباشیم.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های جهاددانشگاهی در استان زبانزد بوده و انتظار می‌رود فعالیت‌های این نهاد در عرصه شهرستان‌ها نیز گسترش یابد، تاکید کرد: ما آمادگی داریم تا نسبت به تقویت جهاددانشگاهی در این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهیم.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :