گره‌گشایی از یکدیگر مهم‌ترین پیام غدیر است

۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۷ کد : ۴۶۳۴۴ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۳۵۴
مدرس حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: مهمترین پیام غدیر، گره گشایی از مشکلات مردم و داشتن نیت الهی در امور است.
گره‌گشایی از یکدیگر مهم‌ترین پیام غدیر است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، مدرس حوزه و دانشگاه، روز یکشنبه، ۲۶ تیرماه، در جلسه‌ اخلاق به مناسبت عید غدیر در سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: شب قدر قرآن نازل شد و قرآن صامت که حرفی نمی‌زند و فردی باید آن را به حرف وادارد، نازل شد البته این کار از دست افراد معمولی برنمی‌آید و افراد معصومی چون امامان می‌توانند آن را انجام دهند.

وی ادامه داد: روز غدیر خم، پیامبر(ص) مردم را جمع کرده و خطبه را خواند و در نهایت آن حضرت فرمود هرچه را که گفتم به دیگران هم بگویید و به فرزندان خود تا روز قیامت بازگو کنید همچنین پیامبر(ص) فرمودند قرآن و عترت را به شما سپردم که هرگز از هم جدا نمی‌شوند.

نظری، افزود: غدیر خم روز تبسم، زینت و خوش پوشی است، روز اطعام است، اگر پیام غدیر در جامعه تبیین شود، این همه مشکلات نداشتیم؛ لذا مردم برخی از کارهای خیر را انجام می‌دهند اما از دست یکدیگر خسته شده‌اند، اختلاف دارند؛ پس پیام غدیر کجاست؟

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: اولین پیام غدیر به خود ما است و سپس به خانواده و جامعه که ای کاش بتوانیم پیام غدیر را تبیین کرده و عمل کنیم. 

وی یادآور شد: علامه طباطبایی فرمودند قطعاً تمامی گناهان به «من گفتن» بشر برمی‌گردد و فقط خود را می‌دانیم که اگر این را حل کنیم، تمامی مشکلات حل می‌شود و اگر این چنین مدیرانی تربیت شوند، چالش‌ها برطرف می‌شوند.

نظری، اظهار کرد: تمام تلاش خود را بکنید تا در مسیر درجه‌ها و مقامات را هم کسب کنید و عجله نکنید که با تلاش شما به مرور تمامی مقامات نصیب شما می‌شود.

رئیس اسبق نهادنمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز، تاکید کرد: خداوند به ما چشم داده، گوش داده و تمامی اعضا و جوارح برای گره گشایی از کار مردم است؛ اگر برای خدا کار کنید، رضایت الهی را کسب کنید و انگیزه الهی داشته باشید موفق می‌شوید پس نیت خود را الهی‌وار کنید.

وی بیان کرد: سعی کنید از کار مردم گره گشایی کنید و به آنها کمک کنید که این چون نماز مستحبی است اما تا نهادینه کردن این امر در جامعه طول می‌کشد چراکه به محتوای قرآن عمل نشده است.

نظری اضافه کرد: در قرآن کریم تمامی موضوعات مطرح شده و همه‌ موارد گفته شده است اما فقط از ظاهر آن استفاده می‌کنیم و از محتوای آن بهره‌مند نمی‌شویم.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :