رئیس دانشگاه تبریز:

جهاددانشگاهی نقش مؤثری در بارورسازی استعدادهای جوانان دارد

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۳ کد : ۴۶۵۴۷ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۳۵۴
رئیس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه جهاددانشگاهی نقش مؤثری در بارورسازی استعدادهای علمی، فرهنگی و نوآورانه جوانان دارد، بیان کرد: ارتباط مستمر و مؤثر میان دانشگاه و جهاددانشگاهی می‌تواند از عوامل تقویت کننده جهاددانشگاهی باشد چراکه وجود پتانسیل علمی فراوان در دانشگاه‌ها به لحاظ اعضای هیئت علمی و سایر پژوهشگران زمینه را برای اجرای دوره‌ها و تحقیقات تخصصی توسط این نهاد هموار خواهد ساخت.
جهاددانشگاهی نقش مؤثری در بارورسازی استعدادهای جوانان دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، با اشاره به چهل و دومین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: توجه به اهداف کلی تاسیس و کارکرد جهاد دانشگاهی حاکی از آن است که این نهاد علمی و انقلابی در کنار کار فرهنگی و پرداختن به رسالت فرهنگی در راستای ترویج و تعمیق باورهای دینی و ارزش‌های انقلابی، دو هدف عمده با محوریت پژوهش، فناوری و نوآوری نیز در ماموریت‌های آن قرار دارد که این دو توسعه‌ تحقیقات در زمینه‌های مختلف برای رشد و شکوفایی و خوکفایی علمی و صنعتی و نیز ایجاد پیوند عملی با مراکز و بدنه جامعه و صنعت هستند. 

وی ادامه داد: توجه به ترکیب هیأت امنا و ساختار تشکیلاتی جهاد دانشگاهی حاکی از آن است که این نهاد به طور بالقوه می‌تواند نقش مهم و بسزایی در شکل‌دهی و نظام بخشی به فرایندهای پژوهش محور بخش اجرا نظیر طرح‌ها و کتب و ... ایفا کند که البته این امر در صورتی به بازده مطلوب خود خواهد رسید که رابطه میان جهاد دانشگاهی و دانشگاه‌ها به طور کامل و متقابل تعریف شده و نظام مند باشد.

نصراله زاده افزود: بی‌شک یکی از موارد بسیار مهم در حوزه آموزش عالی، افزایش مهارت دانشجویان به منظور ورود به بدنه عملی کار در جامعه‌ و صنعت است که در این راستا برگزاری دوره‌های مهارت افزایی دانشجویان و دانش آموختگان توسط دانشگاه‌ها و جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.

رئیس دانشگاه تبریز، با بیان اینکه جهاددانشگاهی نقش موثری در بارورسازی استعدادهای علمی، فرهنگی و نوآورانه جوانان دارد، تاکید کرد: ارتباط مستمر و موثر میان دانشگاه و جهاددانشگاهی می‌تواند از عوامل تقویت کننده جهاددانشگاهی باشد چراکه وجود پتانسیل علمی فراوان در دانشگاه‌ها به لحاظ اعضای هیات علمی و سایر پژوهشگران زمینه را برای اجرای دوره‌ها و تحقیقات تخصصی توسط این نهاد هموار خواهد ساخت.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی چهل و دومین سالگرد تاسیسی جهاددانشگاهی


نظر شما :