رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی:

جهاددانشگاهی در راستای برطرف کردن رفع نیاز مردم گام‌ برمی‌دارد

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۹ کد : ۴۷۴۴۸ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۲۷۷
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: جهاددانشگاهی جزو پیشروترین مجموعه‌های دانشگاهی در حوزه‌ی علم و پژوهش که با در راستای برطرف کردن چالش‌ها و رفع نیاز مردم گام‌های موثری برمی‌دارد.
جهاددانشگاهی در راستای برطرف کردن رفع نیاز مردم گام‌ برمی‌دارد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان،  روز شنبه، ۲۲ مرداد ماه، در جمع خبرنگران  در خصوص فعالیت‌های این نهاد انقلابی اظهار کرد: مجموعه‌ی جهاد دانشگاهی جهادگرانه در بطن جامعه و دانشگاه فعالیت می‌کند و در سیر بلوغ خود نهادی موثر برای جامعه بوده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی برخواسته از بطن انقلاب بوده و در عرصه‌های مختلف پزشکی و زیست فناوری فعالیت کرده است که در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیز از پشتیبان‌های بزرگ جنگ بوده و در زمینه‌ی تولید تسلیحات نظامی و آموزش‌های متعدد در دانشگاه‌ها پیشران بوده است.

وی در رابطه با فعالیت‌های جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز گفت: جهاد دانشگاهی استان نیز در زمینه‌ آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت، پژوهش و فناوری انرژی‌های نو، درمان و پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی که تنها پژوهشکده علوم انسانی در این منطقه است، فعالیت می‌کند.

محسنی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گام‌های موثری در زمینه‌ی اشتغال برداشته است که سال گذشته در راستای طرح ملی توسعه مشاغل برای ۳۰۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار نیز از طریق این سازمان صاحب شغل شده‌اند.

وی اضافه کرد: بنابه به فرمایش رهبر معظم انقلاب و در راستای طرح سرباز ماهر تاکنون برای ۱۰ هزار سرباز برنامه‌های آموزش، کارآفرینی و اشتغال تدوین شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر درمانی این سازمان، یادآور شد: در عرصه‌ی درمانی نیز جهاد دانشگاهی فعالیت‌های چشمگیری داشته و مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی یکی از بهترین مراکز این زمینه در منطقه شمال غرب کشور است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی افزود: کلینیک طب پیشگیری جهاد دانشگاهی اخیراً در زمینه‌ی درمان زخم دیابت بیماران زخم بستر نیز فعالیت خود را شروع کرده است همچنین پژوهشکده‌ توسعه و برنامه‌ریزی سازمان می‌تواند به‌عنوان اتاق فکر یاریگر مسئولین استانی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: خبرگزاری بازار کار جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی یکی از خبرگزاری موثر و فعال در عرصه‌ی اشتغال بوده و خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا نیز از معتبرترین منابع خبری هستند.

محسنی در پایان تاکید کرد: امروزه یکی از چالش‌های پیش‌رو کشور اشتغال است که جهاد دانشگاهی استان فعالیت‌های کاربردی در این زمینه دارد و اگر فضای فیزیکی و امکانات بیشتر در اختیار آن قرار بگیرد، موثرتر عمل کرده و امکان جذب نوآوران و نخبگان افزایش می‌یابد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :