رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان شرقی:

جهاددانشگاهی از موفق‌ترین مجموعه‌ها در تحقق تمدن اسلامی است

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۳ کد : ۴۷۵۹۹ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۱۸۸
رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان شرقی گفت: یکی از مجموعه‌های موفق در زمینه‌ی تحقق تمدن اسلامی در چهار دهه گذشته جهاد دانشگاهی است که کارنامه درخشانی نیز از خود برجای گذاشته است.
جهاددانشگاهی از موفق‌ترین مجموعه‌ها در تحقق تمدن اسلامی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، دکتر میکائیل جمالپور، رئیس دانشگاه پیام‌نور استان، روز سه شنبه، ۲۵ مردادماه، به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی با حضور در جهاددانشگاهی استان گفت: یکی از مجموعه‌های موفق در زمینه‌ تحقق تمدن اسلامی در چهار دهه گذشته جهاد دانشگاهی است که کارنامه درخشانی نیز از خود برجای گذاشته است.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران، فعالیت‌های جهادی در همه‌ی عرصه‌ها و حوزه‌ها است و بر این اساس بود که انقلاب اسلامی مردم ایران به ثمر نشست و با رهبری امام راحل(ره) به پیروزی دست یافتند.

جمالپور، ادامه داد: نظام سازی شدیداً نیازمند اقدامات جهادی است و حذف نظام یک مسئله و ساخت آن مسئله دیگری است؛ بنابراین یکی از مولفه‌های هر نظام، حوزه‌ی علم و دانش به معنای اعم کلمه است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان شرقی، افزود: سابقه‌ علمی کشور ما از نهادهای مختلف علمی چون حوزه علمیه و نهاد دانشگاهی تشکیل شده است و از فردای پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت انجام اقدامات جهادی در عرصه‌های علمی کاملاً مشهود بود، به‌گونه‌ای که در سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب نیز به وضوح این موضوع متجلی بوده و از وظایف اصلی نظام، تلاش جهادی در عرصه علم و فناوری بود؛ بنابراین پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت در عرصه دانشگاه‌ها پر رنگ‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران باید در مرزهای دانش حرکت کند که لازمه حرکت در مرز دانش، عبور از متن دانش است و محققین ما نه تنها در متن علوم مربوطه‌ی خود بلکه باید آخرین حرف را در هر علم، حیطه و موضوعی که اشتغال دارند، بزنند.

جمال‌پور یادآور شد: یکی از راهکارهای تمدن سازی در نظام جمهوری اسلامی ایران، توجه به علم است و رهبر معظم انقلاب نیز در اولین توصیه از توصیه‌های هفتگانه خود، عرصه‌ علم و پژوهش را معرفی کرده‌اند؛ بنابراین این یک وظیفه‌ سنگین و مضاعف بر دوش متفکران و اندیشمندان دانشگاهی است و این ادعا را می‌توان کرد که یکی از مجموعه‌های موفق در زمینه‌ی تحقق تمدن اسلامی در چهار دهه گذشته جهاد دانشگاهی است که کارنامه‌ی درخشانی دارد.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی با در اختیار داشتن نیروهای عالم و روحیه‌ جهادی، گام‌های اساسی، مهم و موثری را در همه‌ عرصه‌ها برداشته است که برای دانشجویان، محققین و اساتید امکانات مناسبی را فراهم می‌کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان شرقی در ادامه بیان کرد: صرف نظر از اقدامات انفرادی و شخصی، جهاددانشگاهی از مجموعه‌هایی است که در مسیر تحقق تمدن اسلامی و در راستای منویات امام راحل(ره) و مطالبات رهبر معظم انقلاب با رویکرد تمدن سازی گام برداشته و فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است؛ به نحوی که از کارنامه‌ی پژوهشی، تحقیقاتی، علمی و فرهنگی هر استان قابل حذف نیست.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از مجموعه‌ جهاد دانشگاهی به نیکی یاد کرده‌اند چراکه بزرگان، اندیشمندان و پژوهشگران این مجموعه به‌عنوان سرمایه‌های جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی برای ساخت تمدن نوین در عصر معاصر به شمار می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی الهام بخش بوده است، گفت: فعالیت محققان و پژوهشگران علمی و فرهنگی این سازمان یک طرف قضیه و اقدامات انجام شده در این سازمان طرف دیگر قضیه است که برای بسیاری از نهادهای علمی، محققان و پژوهشگران به‌عنوان الگو مطرح شده است.

جمال‌پور در پایان تاکید کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی ایران بخواهد در زمینه‌ علم، پژوهش، تحقیق و فعالیت‌های فرهنگی الگویی را مطرح کند، جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک الگوی در تراز انقلاب اسلامی در این زمینه می‌درخشد؛ بنابراین باید قدردان این مجموعه بود و این انتظار مردم را به مسئولین این سازمان منتقل کرد که منتظر فعالیت‌های کمی و کیفی بیش از پیش در این سازمان هستند چراکه اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران امت‌محور و فرامرزی است.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی چهل و دومین سالگرد تاسیسی جهاددانشگاهی


نظر شما :