سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی:

جهاددانشگاهی می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر باشد

۲۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰ کد : ۴۹۴۷۸ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۲۶۱
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به گستردگی خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف در سطح استان گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند به واسطه خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مؤثر و مهمی داشته باشد.
جهاددانشگاهی می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر باشد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، علی اصغر فاتحی‌فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان، روز دوشنبه، ۲۵ مهرماه، در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با وی، با تاکید بر ضرورت توانمندسازی جامعه به لحاظ فرهنگی، گفت: اگر کارها بر اساس پژوهش داده‌های علمی پیش برود، قطعا نتایج خوبی حاصل می‌شود؛ در این راستا می‌توان اهداف مشترکی بین جهاد دانشگاهی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی تعریف کرد و با هم افزایی کارها را پیش برد.

وی با بیان این‌که با تمام ظرفیت در خدمت اداره کل کتابخانه های عمومی استان خواهیم بود، اضافه کرد: می‌توان از ظرفیت‌های مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی در راستای احصای مطالبات جوانان در راستای پایش و بررسی علل حوادث اخیر، استفاده کرد.

اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار خدمت با انگیزه در جهاددانشگاهی را امری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان علاقه‌مند به ارتباط و تعامل بیشتر با این نهاد علمی و فرهنگی برای دستیابی به نتایج بهتر در زمینه آگاهی بخشی به شهروندان است.

وی بیان کرد: وجه اشتراک بین کتابخانه‌های عمومی و جهاددانشگاهی، انجام فعالیت‌های فرهنگی، تولید و نشر علم و برآورده کردن نیازهای اطلاعاتی و علمی جامعه است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی انگیزه زیادی برای پیشرفت و رشد همه جانبه کشور دارد و جهادگونه در حوزه‌های مختلف با اهتمام و توجه خاصی ورود پیدا می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های مورد توجه جهاد دانشگاهی حوزه دانشجویی و پرداختن به ایده‌های این قشر است، بیان کرد: انگیزه دادن به دانشجویان برای ارائه ایده‌های جدید و نوآور و ارائه خدمات برای کاربردی کردن این ایده ها در راستای رفع نیازهای امروز کشور ، از جمله اقدامات مؤثر و مهم جهاد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه در استان کمبود کتابخانه داریم افزود: ۱۱۵ کتابخانه عمومی نهادی و ۴۷ کتابخانه مشارکتی در استان داریم و تلاش می کنیم با کمک خیرین کتابخانه‌های استان را افزایش دهیم.

انتهای پیام

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۱ )

نظر شما :