رئیس دانشگاه صنعتی سهند:

آماده راه اندازی دفتر جهاد دانشگاهی در دانشگاه صنعتی سهند هستیم

۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۲ کد : ۴۹۵۹۳ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۲۳۷
رئیس دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به آمادگی این دانشگاه جهت راه اندازی نمایندگی جهاددانشگاهی استان در این دانشگاه و بهره گیری از پتانسیل دانشجویان ارشد و دکتری، گفت: دانشگاه صنعتی سهند بیش از ۵ هزار دانشجو دارد که نزدیک ۲ هزار دانشجو در خوابگاهها مستقر هستند و مطمئا حضور جهاددانشگاهی در این دانشگاه برکات زیادی برای دو مجموعه خواهد داشت.
آماده راه اندازی دفتر جهاد دانشگاهی در دانشگاه صنعتی سهند هستیم

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر اسماعیل فاتحی‌فر، رئیس دانشگاه صنعتی سهند، روز شنبه 30 مهرماه، در  نشست هم اندیشی با سرپرست و معاونان سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در محل سالن جلسات سازمان جهاددانشگاهی استان، با تاکید بر بهره گیری از تجربه جهاد دانشگاهی و پتانسیل‌های دانشگاه صنعتی سهند در پیشبرد اهداف، گفت: باید از تجربیات گذشته درس بگیریم و هم افزایی بین دستگاهی و داخل سازمانی را ارتقا دهیم تا مشکلات موجود با همکاری یکدیگر پوشش داده شود و کارها به نحو احسن ادامه پیدا کند.

وی با بیان این‌که دانشگاه صنعتی سهند آماده همکاری و در خدمت سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی است، افزود: دانشگاه صنعتی سهند یک دانشگاه فنی و مهندسی است اما در حوزه معارف فعالیت‌های ارزنده ای دارد و در حوزه علم و دین برنامه شاخصی و موثری دارند که

تعامل با مراکز فرهنگی جهاددانشگاهی می تواند فعالیت های فرهنگی دو سازمان را ارتقا دهد.

وی با اشاره به وجود زمینه همکاری در حوزه طب کار، تجهیزات مهندسی پزشکی، ساخت نیروگاه‌های هیبریدی و ... گفت: با توجه به اهمیت موضوع در این زمینه می تواند طرح های مشترک تعریف و اجرا کرد.

دکتر فاتحی فر، با بیان این‌که می‌توان دانشجویان این دانشگاه را در بحث مخاطب شناسی و افکارسنجی با همکاری مرکز ایسپا جهاددانشگاهی مورد ارزیابی قرار داد، افزود: خبرگزاری قرآنی ایکنا با هدف ترویج گفتمان دینی قرآنی تاسیس شده و می‌توان چالش‌های مذهبی و فرهنگی جامعه را در قالب گزارش و گفتگوی خبری در این رسانه انعکاس داد.

وی تاکید کرد:  نباید از جریان سازی رسانه‌ای غافل شد بلکه بایستی از این ابزار به بهترین نحو استفاده کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به آمادگی این دانشگاه جهت راه اندازی نمایندگی جهاددانشگاهی استان در دانشگاه صنعتی سهند و بهره گیری از پتانسیل دانشجویان ارشد و دکتری این دانشگاه ادامه داد: دانشگاه صنعتی سهند بیش از 5 هزار دانشجو دارد که نزدیک 2 هزار دانشجو در خوابگاهها مستقر هستند و مطمئا حضور جهاددانشگاهی در این دانشگاه برکات زیادی برای دو مجموعه خواهد داشت.

جهاددانشگاهی و دانشگاه صنعتی سهند از برکات نظام اسلامی هستند

مهندس علی اصغر فاتحی‌فر،سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف و همچنین نقش آفرینی آن در دفاع مقدس اظهار کرد: جهاددانشگاهی از همان اوایل شکل‌گیری در دانشگاه به عنوان یک نهاد انقلابی با بهره‌گیری از دانشجویان انقلابی اقدام به راه اندازی کارگاه تولید مهمات در یکی از کارگاههای دانشکده فنی دانشگاه تبریز نمود که متاسفانه با شناسایی این کارگاه توسط رژیم بعثی و بمباران آن در 27 دیماه سال 1365 تعداد 22 نفر از دانشجویان و مسئول فرهنگی جهاددانشگاهی به شهادت رسیدند که مسئولیت کارگاه برعهده جهاددانشگاهی استان بود.

وی با بیان اینکه این نهال انقلاب با خون این شهدا آبیاری شده  و به اینجا رسیده است افزود: ما باید با عملکردمان حافظ ارزشها و خون شهدا در این نهاد انقلابی باشیم تا بتوانیم به وظیفه خودمان به ایثارگری های این شهدا را ادا کنیم.

فاتحی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام آمادگی برای همکاری با دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی در زمینه فناوری و نوآوری و زیست بوم فناوری گفت: جهاددانشگاهی با برخورداری از ساختار منعطف و توانمند می تواند در زمینه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی و همچنین سایر زمینه ها از جمله انرژی های تجدید پذیر و طرحهای تحقیقاتنی و اجرایی خوبی با همکاری دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی طراحی و اجرا نماید.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی با هدف کمک به دانشگاه‌ها در حوزه‌ فرهنگی و اسلامی شدن آن‌ها تشکیل یافت، ادامه داد: ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و انجام اقدامات علمی با سایر ارگان‌ها از جمله وظایف جهاددانشگاهی در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی بوده است.

فاتحی‌فر با اشاره به فعالیت های این نهاد در حوزه های فرهنگی و رسانه ای افزود: جهاد دانشگاهی با راه اندازی و تعریف مراکز فرهنگی و رسانه ای در سالهای گذشته نقش خود را به عنوان یک نهاد فرهنگی بخوبی ایفا کرده و ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه دارد که دانشگاهها می توانند از این ظرفیت جهاددانشگاهی بخوبی استفاده نمایند.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی و دانشگاه صنعتی سهند از برکات نظام اسلامی است که خدمات ارزنده ای به جامعه داشتند.

وی در خاتمه با تاکید بر محورهای همکاری سازمان جهاددانشگاهی استان و دانشگاه صنعتی سهند افزود: با نظر رئیس جهاددانشگاهی کشور، بحث زیست بوم فناوری نخبگان در دستور کار قرار گرفته و آماده هستیم تا با دانشگاه صنعتی سهند در زمینه های مختلف و به خصوص بحث زیست بوم فناوری نخبگان همکاری تنگاتنگ و هم افزایی داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام رحیم شاهدی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ صنعتی سهند نیز با بیان این‌که فعالیت جهاددانشگاهی در این دانشگاه مورد غفلت واقع شده است، گفت: لازم است تا فعالیت‌های جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و از این ظرفیت مهم علمی و فرهنگی استفاده شود.

وی افزود: انتظار داریم تا سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در شان تبریز و زبانزد شمالغرب کشور و سرآمد ایران باشد و با حرکت جهادی و هم افزایی یکدیگر از کار جزیره‌ای دوری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت در عرصه‌های بین رشته‌ای و علوم مرتبط در دنیای کنونی، اظهار کرد: امیدواریم تجربیات بین دو نهاد به نتایج بسیار خوبی منتهی شود و همکاری خوبی با جهاد دانشگاهی داشته باشیم.

در ادامه موسی فیروزی، مسئول مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند نیز با بیان این‌که جهاددانشگاهی از ایام قدیم یک نهاد پرآوازه بوده است، افزود: ابن نهاد در مدت کوتاهی تاثیر قابل توجهی داشته و امیدواریم که بتوانیم با کمک یکدیگر، یک الگوی واقعی از همکاری بین جهاددانشگاهی و دانشگاه صنعتی سهند را در استان معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: ظرفیت موردنیاز در استان وجود دارد و فقط کافی است تا با هم افزایی و افزایش همکاری‌ها از توان و استعدادهای موجود استفاده کنیم.

text to speech icon

نظر شما :