سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان خبر داد:

آموزش بیش از ۹ هزار سرباز توسط سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

۰۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۳ کد : ۴۹۶۱۹ تاپ خبر آموزشی
تعداد بازدید:۳۳۲
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، از آموزش بیش از ۹ هزار نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مستقر در استان در قالب طرح سرباز ماهر خبر داد و گفت: این آموزش توسط جهاددانشگاهی استان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در سال گذشته آموزش داده که بخشی از این آموزش‌ها ویژه سربازان آموزشی نیروی انتظامی بوده است.
آموزش بیش از ۹ هزار سرباز توسط سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، مهندس علی اصغر فاتحی‌فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان، روز یکشنبه، اول آبان ماه، در دیدار رئیس دفتر تحقیقات کاربردی و معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی استان، افزود: این دوره‌ها با مدیریت ستاد کل نیروهای مسلح به جهاددانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان سپرده شده است که آموزش دوره های مهارت های زندگی و اشتغال و کارآفرینی بصورت کاربردی ویژه سربازان در سطح استان برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد انقلابی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان آماده همکاری در زمینه های مختلف از جمله افکار سنجی، برگزاری  دوره های آموزشی و رسانه‌ای با نیروی انتظامی استان است.

وی امنیت و پایداری کشور در داخل مرزها را مدیون فداکاریها و ایثارگریهای نیروهای خدوم انتظامی دانست و گفت: نیروی انتظامی در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی خود را فدای نظام اسلامی کرده است و در حفظ آرمان های نظام مقدس اسلامی همه فشارها و تهدیدات را به جان خریده است.

وی گفت: برنامه های فرهنگی در دانشگاهها باید اکثریت قشرها و طیف های دانشجویی و جوانان را پوشش دهد نه اینکه فقط قشر خاصی از دانشجویان بتوانند از برنامه های فرهنگی دانشگاهها استفاده کنند و سایر قشرها از برنامه های فرهنگی محروم باشند.

فاتحی فر با بیان اینکه جریانها و جنبش های اجتماعی باید به صورت علمی رصد و پایش شوند تا بتوان راهکارهای علمی و عملی برای مواجه با آنها ارائه شود اظهار کرد: دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی باید در این زمینه فعال باشند و جهاددانشگاهی با برخورداری از مراکز تحقیقاتی و مرکز افکار سنجی و همچنین رسانه های تاثیرگزار می تواند در این زمینه بسیار اثرگزار و نقش آفرین باشد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، در ادامه ضمن تشریح فعالیت های سازمان در حوزه های مختلف و اعلام آمادگی کامل سازمان برای همکاری با نیروی انتظامی استان افزود: جهاددانشگاهی در هر زمینه‌ای که بتواند و امکانات و توانمندی آن اجازه دهد در کنار نیروی انتظامی آماده هرگونه همکاری است.

سرهنگ علی اکبریان آذر، رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از مسئولیت جناب آقای مهندس فاتحی فر در سازمان جهاددانشگاهی استان گفت: نیروی انتظامی همواره در گذشته از خدمات شایسته جهاددانشگاهی در زمینه های نظرسنجی و آموزش بهره برده و تعامل و همکاری مناسبی داشته است.

وی ادامه داد: ما آمادگی کامل داریم تا با همکاری همدیگر کارهای بزرگتر و تاثیرگزار انجام دهیم و در این زمینه نیروی انتظامی استان در کنار جهاددانشگاهی قرار دارد.

سرهنگ اکبریان، با بیان اینکه خوشبختانه در اتفاقات اخیر در دانشگاه تبریز و دانشگاههای استان مدیریت شایسته ای انجام گرفت و اعتراضات و هیجانات دانشجویی در داخل دانشگاه مدیریت شد افزود: این اتفاق بسیار مبارکی بود که توسط مدیریت دانشگاههای استان انجام گرفت و جریانهای دانشجویی مدیریت شدند.

سرهنگ دکتر حیدرپور، معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه پلیس، پلیس قدیم نیست افزود: نیروی انتظامی و پلیس در حال حاضر پلیس علمی و هوشمند هستند و در بحث خدمات الکترونیک پیشگام است و در این مورد بسیاری از همکاران نیروی انتظامی افراد تحصیل کرده هستند و تلاش دارند تا با دانش و فناوری روز دنیا به ارائه خدمات مختلف به مردم خدمت کنند.

وی با اظهار رضایت از همکاری جهاددانشگاهی با نیروهای مسلح در برگزاری دوره های آموزشی سرباز ماهر، این دوره ها را مفید و موثر خواند و بر ادامه این دورها تاکید کرد.

سرهنگ حیدرپور، با بیان اینکه جمعیت جوان سرباز در خدمت نیروی انتظامی است که در حال ورود به بازار کار می باشند، افزود: نیروی انتظامی می تواند با همکاری جهاددانشگاهی استان نسبت به بالا بردن توان تخصصی و کارآمدی این قشر از جوانان برای ورود به زندگی بهنر و بازار کار اقدام نماید و در این زمینه تجربیات خوبی با سازمانهای مختلف داریم که جهاددانشگاهی نیز می تواند ما را در این زمینه کمک و یاری نماید.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۱ )

نظر شما :