مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

کارهای بزرگ با کمترین امکانات در جهاددانشگاهی تحقق یافته است

۰۵ آبان ۱۴۰۱ | ۰۷:۳۷ کد : ۴۹۸۲۸ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۲۵۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، جهاددانشگاهی را یک ‌نهاد انقلابی برشمرد و گفت: کسانی که در این نهاد مشغول به فعالیت هستند می‌توانند با کمترین امکانات، کارهای بزرگی انجام دهند.
کارهای بزرگ با کمترین امکانات در جهاددانشگاهی تحقق یافته است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، در دیدار با سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان، گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند به سازمان‌ها و ارگان‌ها در زمینه فکری برای رسیدن به اهدافشان کمک کند تا کارها به نحوه احسن ‌انجام شود.

وی با بیان اینکه بستر همکاری با جهاددانشگاهی فراهم است، گفت: این دو نهاد می‌توانند در حوزه‌های مختلف با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی جهاددانشگاهی را یک ‌نهاد انقلابی برشمرد و افزود: کسانی که در این نهاد مشغول به فعالیت هستند می‌توانند با کمترین امکانات، کارهای بزرگی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه نیاز سازمان تبلیغات اسلامی استان به پایش و جمع‌آوری اطلاعات مناطق مختلف است، گفت: برای ارائه خدمات فرهنگی بهتر به مردم و فعالیت هر چه بهتر تشکل‌های مذهبی در هر منطقه و محله‌ای از استان نیاز به اطلاعات دقیقی نسبت به فرهنگ، بافت جامعه و مشکلات و موانع آن منطقه لازم است که در این زمینه مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی می‌تواند کمک کننده باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی دارای پتانسیل‌های بزرگی است که هیچ مجموعه‌ای قابل قیاس با آن نیست، افزود: فعالیت ۸ هزار هیئت، ۷۰۰ تشکل قرآنی و خانه‌های قرآنی، دو هزار و ۵۰۰ انجمن اسلامی و ۶ هزار روحانی و مبلغ در سطح استان از جمله ظرفیت‌های این سازمان است.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین وظیفه اصلی و ذاتی سازمان تبلیغات اسلامی است و باید قدم‌های مؤثری در این راه برداشته شود از این رو می‌توان هیئت‌ها را بستری برای ارائه برخی آموزش‌ها به مردم قرار داد.

حسینی افزود: جهاددانشگاهی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر خود در برخی محلات و سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر فعالیت داشته باشد و با همراهی تشکل‌های مذهبی، دوره‌های آموزشی را برگزار کند.

مهندس علی اصغر فاتحی‌فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار ضمن تشریح فعالیت‌های مختلف جهاددانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف پزشکی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی تأکید کرد: جهاددانشگاهی آماده همکاری با همه سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی، گفت: مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی می‌تواند در صورت نیاز برای جمع آوری اطلاعات، پایش و رصد جامعه هدف برای فعالیت بهتر تشکل‌های مذهبی به سازمان تبلیغات اسلامی کمک کند.

فاتحی‌فر، با اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه فرهنگی گفت: جهاددانشگاهی با برخورداری از ساختار منعطف و توانمند می‌تواند در زمینه‌های مختلف با سازمان تبلیغات اسلامی استان همکاری کند و آماده ایفای نقش در حوزه فرهنگی است.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای افزود: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی و تعریف مراکز فرهنگی و رسانه‌ای در دهه‌های گذشته نقش خود را به عنوان یک نهاد فرهنگی بخوبی ایفا کرده و ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه دارد که سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند از این ظرفیت جهاددانشگاهی به‌خوبی استفاده کند.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی بر انقلابی و جهادی بودن تأکید ویژه داشته و دارد، گفت: امروز هم به دنبال تقویت این دیدگاه و اثرگذاری بیشتر آن هستیم.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، همچنین در ادامه به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش بلند مدت و کوتاه مدت نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از دوره‌های آموزشی اشتغال محور هستند آمادگی داریم تا در این زمینه با کانون‌های فرهنگی و هنری و مؤسسات قرآنی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی استان همکاری کنیم.

در پایان این دیدار مقرر شد تا کارگروهی متشکل از کارشناسان دو سازمان تشکیل و زمینه‌های همکاری طرفین مورد بحث و بررسی شود.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۱ )

نظر شما :