یک مدرس حوزه و دانشگاه:

خلاء سواد رسانه‌ای در جامعه احساس می‌شود

۱۶ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۸ کد : ۵۰۲۴۹ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۲۵۷
یک مدرس حوزه ودانشگاه، با بیان این‌که خلاء سواد رسانه‌ای در جامعه احساس می‌شود، گفت: این خلاء بر سبک زندگی انسان‌ها تاثیر سویی گذاشته و باعث ایجاد مشکلات بسیاری می‌شود.
خلاء سواد رسانه‌ای در جامعه احساس می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مجتبی نظری، روز یکشنبه، 15 آبان ماه، در جلسه اخلاق کارکنان سازمان جهاددانشگاهی استان، با بیان این‌که زمان شناسی در هر زمانی یک اصل است، اظهار کرد: انسان با زمان شناسی و فهمیدن شرایط و حقایق زمانه خود می‌تواند به تکالیفش آگاه شود و به آن‌ها عمل کند و از بلاها دوری گزیند.

وی با اشاره به بحث سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از مولفه‌های زمان شناسی کنونی، گفت: دانش آموزان و دانشجویان بایستی با سواد رسانه‌ای آگاه به شرایط زمانه خود باشند و این امر با آماده سازی محتوا میسر می‌شود.

وی با بیان این‌که امروز با جنگ نرم همراه با تسلیحات شبکه‌های اجتماعی رو به رو هستیم، افزود: جوانان امروز ما در مقوله شناخت زمانه خود ضعف دارند و نسبت به شرایط جنگ نرم کنونی آگاه نیستند که لازم است تا با انجام یکسری آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها فرزندان خود را به این آگاهی برسانیم. 

حجت الاسلام نظری با اشاره به ضربات دوران قرنطینه کرونا بر سبک زندگی، شرایط اجتماعی و فرهنگ در بین جوانان و نوجوانان، گفت: آسیب‌هایی که کرونا بر بدنه جمعیتی کشور وارد کرد قابل چشم پوشی نیست و جوانان ما تحت تاثیر این دوران در زندگی خود و به خصوص در حوزه علمی و درسی عقب مانده‌اند. 

این کارشناس مسائل سیاسی، هم‌چنین با بیان این‌که با رشد و توسعه جامعه، بحث تخیل قوی یکی از ویژگی‌های نسل جدید است، گفت: شکاف بین عقل و خیال از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در صورتی که عقل بر خیال حکمرانی کند، انسان یک انسان واقعی خواهد بود در غیر این صورت بهره‌ای انسانیت نمی‌برد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :