زمینه‌های همکاری مشترک جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بررسی شد

۰۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۱ کد : ۵۱۰۱۱ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۲۶۰
با هدف بررسی زمینه های همکاری مشترک در حوزه های مختلف جلسه مشترک سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی استان با رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان در محل دانشگاه فنی حرفه‌ای برگزار شد.
زمینه‌های همکاری مشترک جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بررسی شد


به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، مهندس علی اصغر فاتحی فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان، روز پنجشنبه، سوم آذرماه در این جلسه ضمن معرفی کامل سازمان در حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و حوزه تجاری سازی و پزشکی رویکردهای جدید جهاد دانشگاهی استان را تشریح نمود.

وی با بیان اینکه در رویکردهای جدید سازمان جهاددانشگاهی استان بنا داریم فعالیتهای این نهاد را در دانشگاههای استان توسعه دهیم افزود: در صورت همکاری دانشگاهها در تامین فضای فیزکی مناسب برای فعالیتهای این نهاد، می توانیم نسبت به راه اندازی دفتر جهاد دانشگاهی در دانشگاههای بزرگ استان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی برنامه ها و اخبار دانشگاهها، اجرای مشترک برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی، انجام طرحهای مطالعاتی و... می تواند در این همکاری مشترک با دانشگاهها اتفاق بیافتد.

دکتر بهشتی اصل، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ضمن گزارشی از فعالیتهای آموزشی و علمی دانشگاه اظهار کرد: بیش از هفتاد درصد دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای در کشور وارد بازار کار می‌شوند و برنامه‌های جدیدی جهت توسعه رشته‌های فنی و حرفه در استان تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر حمایت‌های لازم از کلیه دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای در کشور توسط مسئولان انجام می‌شود افزود: در تلاش هستیم با تدوین برنامه‌های جدید رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این استان را افزایش دهیم و در این راستا با شرکت تراکتور سازی تفاهم نامه ای امضا شده که کلیه نیروهای مورد نیاز شرکت در حوزه های فنی از این دانشگاه تامین شود.

در ادامه این جلسه معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای گزارشی از فعالیتهای پژوهشی دانشگاه ارائه داد و افزود: یکی از برنامه های شاخصی که در حوزه پژوهشی در حال انجام است پژوهش و مطالعه بر روی نقش و تاثیر مسلمانان در علوم و فنون است که قرار هست نتایج این مطالعه در قالب یک نمایشگاه پوستر در دانشگاه برگزار شود.

 در پایان مقرر شد تفاهم نامه مشترک همکاری بین طرفین تهیه و امضا شود و زمینه همکاریهای مشترک در حوزه های مختلف در قالب تفاهم نامه و قرارداد همکاری بررسی و اجرایی شود.

 

text to speech icon

نظر شما :