رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مرند:

زندگی حضرت زهرا(س) سرشار از حب الهی بود

۰۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۷:۵۲ کد : ۵۲۰۶۸ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۳۳۲
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مرند، با اشاره به ارادت و عزاداری همه ساله برای شهادت حضرت صدیقه کبری(س) و فضایل این بانوی بزرگوار، گفت: زندگی حضرت زهرا(س) سرشار از حب الهی بود و انسان اگر با حب الهی زندگی کند، در یادها ماندگار خواهد شد.
زندگی حضرت زهرا(س) سرشار از حب الهی بود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام عبدالله معرفت، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مرند، روز دوشنبه، پنجم دی، در مراسم عزاداری مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز به مناسب سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، با بیان این‌که خداوند قوایی در وجود انسان تعیین کرده است، اظهار کرد: این قوا انسان را مکلف می‌کند و اگر این قوا در وجود بشری نبود، تکلیفی هم بر گردنش نهانده نمی‌شد.

وی با بیان این‌که اولین قوای انسان، قوه عقل بوده که راهبر و راهنمایی کننده و دلیل و حجت قطعی برای انسان است، افزود: قوه غصب نیز در وجود انسان قرار داده شد تا قوه عقل را به محک و در معرض امتحان قرار داده و همچنین قوه شهوت و وهم و خیال نیز در وجود انسان قرار داده شده است.

این استاد دانشگاه، با تاکید بر این‌که انسان موجودی استثنایی، خارق العاده و ویژه بین مخلوقات خداوند بوده که چهار قوه در وجود خود دارد، ادامه داد: خداوند متعال در کنار این قوا، بحث فطرت و پذیرش دلی را نیز ارزانی بشریت کرده است.

وی با اشاره به این‌که خداوند انسان را بدون وسیله و ابزار به این دنیا رهسپار نکرده و انسان به عنوان اشرف مخلوقات، جایگاه و فضایل متفاوتی نسبت به سایر مخلوقات دارد، خاطرنشان کرد: طبق آیه ۲۴ سوره توبه، محبت ما به دیگران باید در طول محبت الهی باشد.

حجت الاسلام معرفت، با اشاره به سخنی از امیرالمومنین(ع) در مورد جایگاه قلب در وجود انسان، یادآور شد: قلب همان شعور فطری و محکمه داخلی انسان است که هیچگاه به انسان دروغ نگفته و حقیقت را کتمان نمی‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی مرند،در خاتمه روایتی از سخنان امیرالمونین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) قبل از شهادت این بانوی بزرگ، بیان کرد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :