رئیس جهاددانشگاهی:

باید دنبال کارهای بر زمین مانده و علم نافع باشیم

۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۴ کد : ۵۲۷۴۵ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۲۱۷
رئیس جهاددانشگاهی با تاکید بر این‌که باید دنبال کارهای بر زمین مانده و علم نافع باشیم، گفت: تاکید جدی در حوزه فرهنگی و علوم انسانی داریم، چراکه بسیاری از مشکلات کشور مربوط به این حوزه است.
باید دنبال کارهای بر زمین مانده و علم نافع باشیم

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر حسن مسلمی نائینی، سه شنبه، 27 دیماه، در جمع مدیران و معاونان سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر ورود جدی و موثر به حوزه علوم انسانی و با بیان این‌که جهت دادن به کارهای فناورانه، پزشکی و غیرپزشکی با زیربنای علوم انسانی میسر است، اظهار کرد: بر روی مباحث علوم انسانی تاکید بسیاری داریم و باید این حوزه جدی گرفته شود، چراکه اگر کارهای علوم انسانی به درستی و با جدیت انجام نشود، سایر کارها نیز مسیر درستی طی نخواهد کرد.

وی در ادامه ارتباط خوب و موثر جهاددانشگاهی با دانشگاه را مسئله مهمی عنوان کرد و افزود: در جهاد دانشگاهی اصفهان طی سال‌های ۶۳ تا ۶۹ تمام کارها را با دانشگاه انجام می‌دادیم و تمامی کارهای فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز توسط جهاددانشگاهی انجام می‌شد؛ امروز هم باید اینگونه باشد و در حوزه‌های مختلف ارتباط با دانشگاه به خوبی برقرار شود.

وی با بیان این‌که در اساس نامه جهاددانشگاهی نیز عنوان شده که حلقه واسطه بین دانشگاه و صنعت باشیم، یادآور شد: این رسالت اگر به درستی انجام شود، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

رئیس جهاددانشگاهی در ادامه با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش در حوزه‌های تخصصی توسط جهاددانشگاهی، خاطرنشان کرد:  برخی آموزش‌ها مثل آموزش زبان و رایانه توسط بخش خصوصی هم ارائه می‌شود، بر این اساس باید آموزش‌ها و کارهای تخصصی را مورد توجه قرار دهیم و چه بسا افراد بسیاری دنبال چنین رشته‌های تخصصی باشند.

وی در ادامه با بیان این‌که دانشگاه تبریز هم از جمله دانشگاه‌های خوب کشور بوده و دانشکده فنی آن از قدیمی‌ترین دانشکده‌ها است، گفت: دانشگاه تبریز در گروه مهندسی ساخت و تولید نیز اولین دانشگاه کشور بوده که باید از این پتانسیل‌های ارزشمند استفاده کرد.

وی با بیان این‌که باید بحث‌های سیاسی را در جهاددانشگاهی کنار بگذاریم و در گستره ۸۰ میلیون نفری کار و مدیریت انجام دهیم که در این رابطه دست‌بوس تمام افراد یاری‌رسان هستیم، گفت: در حوزه علوم انسانی انتظارت خاصی داریم، چراکه بسیاری از مشکلات کشور در حوزه فنی، پزشکی و... نبوده، بلکه در حوزه علوم انسانی است و ضرورت دارد در این رابطه با جدیت گام‌هایی برداشته شود.

مسلمی نائینی در خاتمه با تاکید بر اهمیت ورود به بخش‌های موردنیاز جامعه، خاطرنشان کرد: در حوزه تولیدات دانش بنیان و فناورانه نیز باید کارهایی انجام شود که از همان ابتدا خریدار داشته باشد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی


نظر شما :