سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

ضرورت استفاده موثر از فضای مجازی در راستای جهاد تبیین

۰۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۱ کد : ۵۲۸۵۹ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۲۲۷
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت استفاده موثر از فضای مجازی در راستای جهاد تبیین، گفت: برنامه اصلی ما در فضای مجازی و در آستانه دهه فجر، جریان سازی و تولید محتوای مورد نیاز در راستای جهاد تبیین خواهد بود.
ضرورت استفاده موثر از فضای مجازی در راستای جهاد تبیین

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، علی‌اصغر فاتحی‌فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، اول بهمن ماه، در جلسه هم اندیشی با اعضای ستاد کارگروه فضای مجازی ستاد دهه فجر استان، با تاکید بر ضرورت استفاده موثر از فضای مجازی در راستای جهاد تبیین، گفت: برنامه اصلی ما در فضای مجازی و در آستانه دهه فجر، جریان سازی و تولید محتوای مورد نیاز در راستای جهاد تبیین خواهد بود.

وی با بیان این‌که دهه دفجر بهترین زمان برای جهاد تبیین است تا عملکردها در حوزه‌های مختلف تبیین شود، اظهار کرد: امروزه فضای مجازی تمامی ابعاد زندگی بشری را تحت تاثیر قرار داده و بر این اساس، از حساسیت بسیاری برخوردار است.

فاتحی فر، با اشاره به فرمایشی از امام راحل مبنی بر این‌که «اگر دشمن از کار شما عصبانی و ناراحت بود بدانید کارتان صحیح است»، بیان کرد: در حوادث اخیر بیشترین هجمه دشمن به سمت رهبر معظم انقلاب بود، چراکه ایشان بدون هیچ واسطه‌ای با مردم ارتباط می‌گیرند و آحاد مردم در وقایع مختلف به تبعیت از ایشان مسیر خود را شناخته و بر مشکلات فایق آمده‌اند.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با بیان این‌که شهدا نیز مسیر موفقیت را به ما نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: اگر نقش و فعالیت خوبی در حوزه‌های علمی نداشتیم، دشمن هرگز دانشمندان ما را ترور نمی‌کرد؛ همچنین شهدای امنیت، شهدای حرم و... مسیرهایی که در آن موفق بوده‌ایم را نمایان کرده‌اند که این موضوع در جهاد تببین باید نشان داده شود.

وی با تاکید بر این‌که دو محور ولایت‌فقیه و فرهنگ ایثار و شهادت در جریانات مختلف نقش اصلی داشته‌اند و توانسته‌اند طی چند دهه، انقلاب را پای کار نگه‌دارند، گفت: طی ۴۰ سال و به ویژه در دهه اخیر در حوزه فضای مجازی با چالش‌هایی مواجه بوده و در این بحث دچار مشکل شده‌ایم که تلاش خواهیم کرد در حوزه جهاد رسانه‌ای، تبیین فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه‌ای جلسات مختلفی برگزار کرده و محتوای مناسبی ارائه دهیم.

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی در دو حوزه وظایفی بر عهده دارد که شامل توجه به کارهای بر زمین مانده و همچنین ارتباط با دانشگاه و صنعت است، ادامه داد: علی رغم فعالیت‌های انجام شده در حوزه فضای مجازی، اما تاکنون کاری سیستماتیک انجام نشده بود که بر این اساس طرحی به شورای فرهنگ عمومی استان ارایه کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم در بحث جهاد رسانه‌ای به خوبی ایفای نقش کنیم.

فاتحی فر، در خاتمه تاکید کرد: تلاش خواهیم در دهه مبارکه فجر فعالیت‌های موثری انجام داده و به برکت خون شهدا، جهاد تبیین را راه اندازی و خدمات انقلاب اسلامی را تبیین کنیم.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی جهاددانشگاهی


نظر شما :