بکارگیری روش‌های جدید درمانی در پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۹ کد : ۵۳۸۷۸ پژوهشی تاپ خبر آموزشی
تعداد بازدید:۳۲۰
معاون آموزشی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: بسیاری از روش‌های درمانی که در پژوهشگاه رویان به کار گرفته می‌شود، حاصل تحقیقات، مطالعات و بازطراحی رو‌ش‌های جدید درمانی در سطح دنیا است.
بکارگیری روش‌های جدید درمانی در پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی: دکتر روح الله فتحی در جلسه هم اندیشی، زمینه‌های همکاری بین پژوهشگاه رویان و جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی که در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی تبریز برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های درمانی جهاددانشگاهی در سطح کشور، افزود: پژوهشگاه رویان جزو مجهزترین مراکز درمان ناباروری سطح دنیا بوده که با استفاده از علم روز دنیا در حوزه سلول‌های بنیادی و زیست فناوری، حتی امکان فریز جنین با روش خاص و نادر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به چاپ و انتشار بیش از ۷۰ مقاله در حیطه درمان ناباروری و جنین شناسی توسط پژوهشگاه رویان، اظهار کرد: حیطه آموزش در پژوهشگاه رویان منحصر به چهار محدوده تخصصی درمان ناباروری، سلول‌های بنیادی، زیست فناوری و تولیدمثل بوده و با برگزاری کنگره‌های تخصصی در طول سال سعی بر ترویج یافته‌های جدید این علوم را داریم.

فتحی هم‌چنین از راه اندازی انجمن علمی وانا در پژوهشگاه رویان خبر داد و گفت: کلمه وانا خلاصه شده منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا است که یک منطقه استراتژیک و راهبردی در سطح جهانی به شمار می‌رود و از قدمت بالایی به لحاظ علم، تمدن و تاریخ برخودار هست اما متاسفانه پتانسیل این منطقه به دلیل سیاست‌‌های کشورهای ابرقدرت و به خصوص کشورهای غربی با تحمیل یکسری تحریم‌ها و درگیری‌ها محدود نگه داشته شده است.

وی با تاکید بر این‌که انجمن علمی وانا با هدف بهره گیری از پتانسیل و سرمایه گذاری بر ظرفیت علمی و دانشجویی این منطقه راه اندازی شده است، ادامه داد: این انجمن می‌تواند به شبکه سازی در منطقه کمک کند و به عنوان ابزاری برای گردهم آمدن افراد علمی در منطقه باشد.

معاون آموزشی پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی از برگزاری نخستین کنگره وانا در مشهد با موضوع تولیدمثل خبر داد و افزود: در این کنگره تعداد ۱۶ نفر مهمان خارجی از کشورهای مختلف داشتیم و برنامه داریم تا این کنگره را در سال‌های آتی در شهرهای مختلف کشور و یا کشورهای وانا برگزار کنیم.

 وی هم‌چنین از برگزاری دومین کنگره وانا در اصفهان در اردیبهشت ماه سال آینده با موضوع زیست فناوری کاربردی خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت بیش از ۱۰۰ واحد زیرمجموعه جهاددانشگاهی در سراسر کشور، می‌توان یک شبکه علمی، آموزشی و پژوهشی بین واحدهای مختلف جهاددانشگاهی را در کشور راه اندازی کرد.

میثم جنگخواه، مدیر مرکز آموزشی رویان نیز با اشاره به برگزاری دوره‌های علمی گردشگری در این پژوهشگاه، افزود: در تمامی دوره‌های آموزشی که همه ساله برگزار می‌کنیم شرکت کنندگانی از آذربایجان شرقی داریم که این امر نشان از پتانسیل بالای این استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی درمان ناباروری است.

وی هم‌چنین گفت: در پژوهشگاه رویان تهران حدود ۱۱۰ دوره آموزشی در قالب ۴۰ برنامه آموزشی چون بافت شناسی، جنین شناسی، درمان ناباروری، ژنتیک، شبیه سازی و ... سالانه برگزار می‌شود و امکان پیاده سازی این دوره‌ها با فراهم سازی زیرساخت‌ها در تبریز وجود دارد.

مهندس علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف سازمان جهاد دانشگاهی استان پرداخت و با اشاره به تاریخچه راه اندازی پژوهشگاه رویان، این مرکز را رو یکی از مراکز با ارزش جهاد دانشگاهی عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه هم اندیشی، زمینه‌های همکاری بین پژوهشگاه رویان و جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی بررسی شد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی رویان


( ۱ )

نظر شما :