تالیف کتاب «کارآفرینی با رویکردی بر فرهنگ‌مشارکت و نوآوری» توسط عضو هیات علمی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۹ کد : ۵۷۷۲۱ پژوهشی
تعداد بازدید:۳۵۷
کتاب «کارآفرینی با رویکردی بر فرهنگ‌مشارکت و نوآوری» توسط دکتر ابراهیم ایران نژاد عضو هیات علمی پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و فرزاد حاجی غفوری تالیف و توسط انتشارات پژوهشی دانشگاه به چاپ رسید.
تالیف کتاب «کارآفرینی با رویکردی بر فرهنگ‌مشارکت و نوآوری» توسط عضو هیات علمی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، در مقدمه این کتاب آمده است: سازمان‌های عصر حاضر با تحولات و تهدیدات گسترده بین‌المللی روبرو هستند. تضمین و تداوم حیات و بقاء سازمان‌ها نیازمند راه حل‌ها و روش‌هاى جدید مقابله با مشکلات است که به نوآورى و ابداع، خلق محصولات، فرآیندها و روش هاى جدید بستگی زیادى دارد.

 کارآفرینان به‌عنوان موتور حرکت توسعه اقتصادى محسوب می‌شوند در واقع کارآفرین عامل اصلی، ایجاد خلاقیت و نوآورى است. امروزه در هزاره سوم میلادى، فرآیند تغییر و تحول مستمر و پرشتاب از عمده ترین جریان‌هاى حاکم بر حیات بشرى و از مهم‌ترین مشخصات بارز آن به شمار می‌رود و فرآیند کارآفرینی و خلاقیت که اساس و بسترساز تغییر و تحول و دگرگونی است. در این خصوص نقش بسیار بنیادین و تعیین‌کننده ایفا می‌کند. افراد، سازمان‌ها و جوامعی که نتوانند خود را با این تحولات پرشتاب همگام کنند، دچار حالت ایستایی و توقف و سکون شده، بی شک در آینده حضور فعالی نخواهند داشت و سرانجام دچار اضمحلال می‌شوند.

در این میان افرادى هستند که در این دریایی پرتلاطم انقلاب هاى پی درپی بر روى موج‌ها سوار بوده و در زمانی که همگان بر نابسامانی، تناقض و عدم تعادل اذعان دارند، آن‌ها به دنبال به دست آوردن فرصتی هستند تا بتوانند با ارائه محصول و یا خدمت جدیدى به جامعه، تعادل را برقرار کرده و اوضاع را سامان بخشد و ارزشی از خود بر جاى گذارند.

امروزه کارآفرین بودن مثل سوارشدن بر یک قطار هوایی است. یک مسیر پرشیب پر از بالا و پایین و لحظاتی از ترشح شدید آدرنالین، احساس بی پناهی، گم‌گشتگی و گهگاه همراه با این حس که درست به همان‌جایی که کار را شروع کرده‌اید دوباره بازگشته اید. اگر تجربه شما از کارآفرین بودن لحظاتی از آسیب پذیرى، شک، گناه، ترس و اضطراب را در خود دارد، خبر خوب براى شما این است که در مسیر درستی هستید. با توجه به ویژگی‌هاى کارآفرینان ‌که شامل توفیق طلبی، مرکز کنترل، ریسک‌پذیری، نیاز به استقلال، خلاقیت و تحمل ابهام است ما در این کتاب به توضیح سرفصل‌هایی با عنوان اصول کارآفرینی و ویژگی‌های آن؛ خلاقیت و نوآوری؛ مدیریت کسب‌وکارهای کوچک و در نهایت طرح تجاری می‌پردازیم.

کتاب «کارآفرینی با رویکردی بر فرهنگ‌مشارکت و نوآوری» دارای چهار فصل و در قالب 155 صفحه تنظیم شده است.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :