سالانه ۳۰۰ خانواده نابارور آذربایجان‌شرقی صاحب نوزاد می شوند

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۲ کد : ۶۰۶۸۷ پژوهشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۱۰۹
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی، گفت: مرکزدرمان ناباروری جهاددانشگاهی استان بیش از یک دهه است که تاسیس شده و سالانه ۳۰۰ نوزاد در نتیجه فعالیت‌های این مرکز متولد می‌شوند.
سالانه ۳۰۰ خانواده نابارور آذربایجان‌شرقی صاحب نوزاد می شوند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، مهندس علی اصغر فاتحی‌فر، با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی و تشریح فعالیت‌ها و عملکردهای جهاد دانشگاهی استان، اظهار کرد: داشتن دانش، فناوری و تجهیزات به روز و متخصصان مجرب در این مرکز موجب بازگشت امید به بسیاری از خانواده ها شده و در راستای افزایش جمعیت و فرزندآوری بسیار موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مولود انقلاب و دستاورد نظام است، گفت: نخستین وظیفه‌ای که به این سازمان محول شده بود، حرکت در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها بود که همزمان در حوزه تحقیقات نیز فعالیت می‌کرد و به تعبیری، جهاد دانشگاهی کارهای زمین مانده را برمی دارد و به نحو احسن آن را به اتمام می رساند.

فاتحی فر، به فعالیت‌های تحقیقاتی این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین بخش تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری است که موجب شده اقشار کم درآمد جامعه نیازی به سفر به استان‌های دیگر برای درمان ناباروری خود نداشته باشند.

وی افزود: در جهاد دانشگاهی استان نیز مرکزدرمان ناباروری بیش از یک دهه است که تاسیس شده و سالانه ۳۰۰ نوزاد در نتیجه فعالیت های این مرکز در استان متولد می شوند و جهاد دانشگاهی در راستای جوانی جمعیت که یکی از سیاست های مهم نظام است ایفای نقش می کند.

فاتحی‌فر به برنامه‌های جهاد دانشگاهی استان برای گسترش فعالیت‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: تجهیز مراکز، توسعه فضای فیزیکی و بکارگیری پزشکان متخصص و مجرب از جمله برنامه های پیش روی این سازمان برای گسترش فعالیت های خود است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: هدف جهاد دانشگاهی از توسعه مرکز درمان ناباروری، ارایه خدمات به هم استانی‌ها و استان‌های همجوار است و به برکت حضور متخصصان، استاندارد این مرکز طبق استانداردهای جهانی بوده و آن را به یکی از مراکز مورد قبول و قابل اعتماد مردم تبدیل کرده است.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :