بررسی زمینه های همکاری مشترک آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی

۰۶ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۵ کد : ۶۱۸۲۴ پژوهشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۲۰۹
طی جلسه مشترکی زمینه‌های همکاری مشترک مابین شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی بررسی شد.
بررسی زمینه های همکاری مشترک آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجانشرقی، مهندس محمد محمدی، معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقهای آذربایجان شرقی، در این نشست، با اشاره به تحقیقات انجام یافته در حوزه آب و بهرهوری منابع آبی، بر لزوم استفاده از نتایج این تحقیقات به صورت عملی در جهت بهبود عملکرد سازمان‌ها تاکید کرد و گفت: خروجی تحقیقات و پژوهش‌های انجام یافته در این حوزه باید در جامعه و میزان مصرف نمود پیدا کند.

وی افزود: هم اکنون میزان هدر رفت آب در شبکه توزیع آب استان آذربایجانشرقی بین 30 تا 40 درصد است درحالی که کمبود آب در این حوزه تنها 10 درصد میباشد که با بهبود بهرهوری شبکه توزیع می‌توان به راحتی کمبود موجود را پوشش داد.

محمدی، بر لزوم استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی و پژوهشکده توسعه و برنامهریزی در حل مشکلات صنعت آب استان تاکید کرد و افزود: انتظار ما از جامعه دانشگاهی ارائه نتایج مطالعات و تحقیقات به صورت کاربردی و قابل لمس در جامعه هست.

دکتر ابراهیم ایراننژاد، سرپرست پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاد دانشگاهی آذربایجانشرقی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های این پژوهشکده و سوابق همکاری با آب منطقه‌ای در اجرای طرح‌های داناب و چاه‌های غیرمجاز بر آمادگی گروه‌ها و اعضای هیات علمی جهاددانشگاهی در اجرای طرح های کاربردی تاکید کرد و گفت: طرح‌های مرتبط با صنعت آب استان و منطقه در صورت همپوشانی با شبکه برنامه گروه های پژوهشی از قبیل مباحث مربوط به بهره وری و مشارکت از حمایت دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی نیز برخوردار خواهند شد.

مهندس اکبر اسمعیلی، عضو هیات علمی پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی نیز در این دیدار ضمن ارائه پشنهادات جهت توسعه همکاری‌های فی مابین، گزارشی از روند طرح های اجرا شده در بخش آب استان ارائه کرد.

همچنین در این جلسه مقرر شد گزارشی از مشکلات و معضلات بخش آب استان احصا و جهت تصمیم گیری‌های بعدی و تعیین اولویت اجرا، تهیه شود.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :