احداث نیروگاه ۲۵ کیلوواتی توسط سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در اراک

۲۳ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۶ کد : ۶۳۳۶۵ تاپ خبر تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۱۱۱۱
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، از احداث و نصب نیروگاه ۲۵ کیلوواتی به سفارش منطقه ۷ عملیات انتقال گاز در محل تاسیسات تقویت فشار گاز در اراک خبر داد و گفت: این نیروگاه توسط مرکز تخصصی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر سازمان جهاددانشگاهی استان احداث و نصب شده است.
احداث نیروگاه ۲۵ کیلوواتی توسط سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در اراک

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، مهندس توحید لطفی، افزود: این نیروگاه شامل 81 پنل خورشیدی 310 وات برند LG و اینورتر 25 کیلو واتی برند fronius می‌باشد.

وی ادامه داد: این نیروگاه توسط متخصصان مرکز انرژی‌های نو و تجدیدپذیر سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در مدت دو هفته نصب و تحویل کارفرما شده است.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این نیروگاه از نوع متصل به شبکه بوده و در پی نصب آن حدود 32 هزار کیلو وات ساعت در سال انرژی الکتریکی به شبکه تزریق خواهد شد.

گفتنی است، سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با توجه به چالش اساسی کشور در ناترازی مصرف و تولید انرژی، اقدام به راه‌اندازی مرکز تخصصی انرژی‌های نو و تجدید پذیر در استان به عنوان اولین مرکز تولید نیروگاه‌های هیبریدی کرده تا بتواند بخشی از نیازهای مناطق مختلف را به انرژی پاسخ دهد و در این زمینه اقدام به طراحی نیروگاه‌های برق پرتابل برای مناطق محروم کرده است.

این مرکز همچنین در حوزه انرژی‌های نو نیز فعالیت‌های زیادی در طراحی و نصب نیروگاه‌های هیبریدی(بادی-خورشیدی) داشته و در نقاط مختلف کشور اقدام به پروژه یابی و اجرای نیروگاه‌های با توان مختلف کرده است.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :