به همت معاونت پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

دوره آموزشی «آشنایی با اصول بهره‌وری در سازمان» ویژه همکاران برگزار شد

۲۶ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۳ کد : ۶۳۶۰۱ تاپ خبر آموزشی
تعداد بازدید:۱۱۱۹
به همت معاونت پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، دوره آموزشی «آشنایی با اصول بهره وری در سازمان» ویژه همکاران برگزار شد.
دوره آموزشی «آشنایی با اصول بهره‌وری در سازمان» ویژه همکاران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، دکتر اسماعیل فاتحی فر، رئیس دانشگاه صنعتی سهند و دارنده جایزه سازمان بهره‌وری آسیایی و نشان ملی بهره‌وری؛ در این دوره آموزشی، با بیان اینکه متوسط رشد بهره وری در ایران منفی 10درصد است، گفت: سطح بهره وری را می‌توان با راهکارهای ساده در سازمان افزایش داد.

وی با بیان اینکه استفاده از امکانات به نحو احسن در جای خودش، موجب افزایش بهره‌وری می‌شود، گفت: مهارت نیروی انسانی و استفاده از تکنولوژی‌های روز، منجر به افزایش بهره وری می‌شود.

وی با تشریح مفهوم بهره وری به روش MFCA گفت: در این روش بر روی تلفات متمرکز شده و بخشی از سود را در تلفات می‌بینند و در واقع این روش به دنبال شفاف سازی ارزش تلفات است.

فاتحی فر تاکید کرد: استفاده از این روش منجر به ارتقای بهره‌وری مواد، کاهش هزینه‌های جاری و ارتقای بهره‌وری انرژی شده و نتیجه آن تولید پسماند کمتر، مصرف انرژی کمتر و قیمت نهایی پایین تر محصولات می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز، تاکید کرد: از لحاظ بهره وری، هر کار در سازمان فقط یه بار باید انجام شده و روندهای زاید باید حذف شود.

وی از جهاددانشگاهی خواست از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی خود برای ترویج فرهنگ بهره وری در سطح جامعه استفاده کنند.

اکبر شوقی، سرپرست معاونت پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی استان نیز در این جلسه از آغاز برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای معاونان، مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف این سازمان خبر داد و گفت: این دوره ها بر اساس نیازسنجی و با هدف ارتقای عملکرد سازمان و به ویژه ارتقای بهره وری کارکنان برگزار  می‌شود.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۱ )

نظر شما :