برای نخستین بار توسط جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

دوره آموزش تخصصی «کاربرد روش‌های مولکولی در آزمایشگاه تشخیص طبی» آغاز به کار کرد

۰۶ آبان ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۱ کد : ۶۴۰۱۸ تاپ خبر آموزشی
تعداد بازدید:۱۵۴۸
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: برای نخستین بار در استان، دوره آموزشی کاربرد روش‌های مولکولی در آزمایشگاه تشخیص طبی توسط معاونت آموزشی و کارافرینی سازمان آغاز به کار کرد.
دوره آموزش تخصصی «کاربرد روش‌های مولکولی در آزمایشگاه تشخیص طبی» آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه برخی مهارت‌ها در حین تحصیل در دانشگاه به صورت عملی کسب نمی‌شود، گفت: این دوره به دانشجویان رشته‌های مرتبط کمک می‌کند هنگام ورود به بازار کار عملکرد خوبی داشته باشند.

وی در خصوص سرفصل‌های این دوره گفت: اصول کار در آزمایشگاه مولکولی(GLP) ، روش‌های استخراج  DNA ، روش‌های استخراجRNA، الکتروفورز روی ژل آگارز، بیو انفورماتیک، سنتز DNA  و روش های مختلف PCR سرفصل های این دوره را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه علاقمندان جهت شرکت در این دوره به مرکز آموزشی جهاددانشگاهی در استان مراجعه کنند، اظهار کرد: تمامی دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی، ژنتیک سلولی مولکولی، علوم پایه و میکروبیولوژی می توانند در این دوره شرکت کنند.

فاتحی‌فر یادآور شد: جهاددانشگاهی گسترده ترین سیستم آموزش کوتاه مدت کشور را داشته و با دوره های متنوع عمومی و تخصصی ارائه خدمت می‌کند.

وی افزود: معاونت آموزشی و کارآفرینی سازمان جهاددانشگاهی استان در زمینه آموزش‌های کوتاه مدت در هفت گروه آموزشی زبان‌های خارجه، کامپیوتر، فنی و مهندسی، هنر و معماری، علوم انسانی، پزشکی و کشاورزی و همچنین آموزش کارکنان نهادها، سازمان‌ها، ادارات و همین طور در برگزاری دوره‌های آموزشی ملی مانند طرح سرباز ماهر، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، کمک پرستاری و ... فعالیت می‌کند. همچنین جهاددانشگاهی مجوز برگزاری آزمون‌های استخدامی را دارد.

بر اساس این گزارش،  مراکز آموزش کوتاه مدت مستقر در تبریز شامل مراکز دانشگاه تبریز با شماره تماس 33364895، آبرسان با شماره تماس 33370431، نصف راه با شماره تماس34440038، دوکمال با شماره تماس 36555744، الغدیر با شماره تماس32663971 و مراکز آموزشی مرند با شماره تماس 42222104و میانه با شماره تماس 52227627 و همچنین دفاتر عجب‌شیر، شهر جدید سهند و دانشگاه هنر آماده پذیرش علاقمند به کسب مهارت‌های متعدد است.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۱ )

نظر شما :