بازدید دانشجویان دانشگاه پیام نور تبریز از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی

۱۴ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۹ کد : ۶۴۴۳۱ پژوهشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۲۹۹
دانشجویان رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی دانشگاه پیام نور تبریز در راستای برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت این دانشگاه، از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی تبریز به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی بازدید کردند.
بازدید دانشجویان دانشگاه پیام نور تبریز از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، حسین عباسی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی یکشنبه، ۱۴ آبان ماه در حاشیه بازدید دانشجویان دانشگاه پیام نور تبریز از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: امروز توفیق یافتیم تا در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی تبریز حضور یابیم و از نزدیک با دستاوردهای این مرکز آشنا شویم.

وی در خصوص دلیل حضور دانشجویان در این مجموعه، افزود: یکی از ماموریت‌های ما در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب که بر لزوم امیدآفرینی در جامعه و به خصوص بین جوانان تاکید داشتند، ایجاد انگیزه و امید در بین دانشجویان است.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای علمی تحت عنوان «راهیان پیشرفت» در دانشگاه پیام نور می‌تواند کمک کند تا جوانان و قشر فرهیخته جامعه با دستاوردهای علمی و موفقیت‌های نخبگان کشورمان آشنا شوند.

عباسی با اشاره به بازدید قبلی خود از دیگر مراکز جهاددانشگاهی در سایر استان‌های کشور، اظهار کرد: سال ۹۸ در قالب بازدیدهای علمی از مرکز درمان ناباروری یزد بازدید کردیم. کارهای جهاددانشگاهی در بعد آموزشی و حوزه‌های پژوهشی و علمی بسیار برجسته است و به همه همکارانی که در این مراکز زحمت می‌کشند، دست مریزاد می‌گوییم.

وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای انقلابی کشورمان، مولود انقلاب است و تمامی فعالیت‌های آن بسیار ارزنده بوده و در سطح بین المللی نیز انعکاس می‌یابد و امیدواریم این پیشرفت‌ها ادامه دار باشند.

وی تاکید کرد: از عمق وجود به این فرمایش امام علی (ع) معتقد هستیم که می‌فرمایند «العلم السلطان». علمی که اقتدار، قدرت و توانمندی می‌آورد و اگر این علم تبدیل به ثروت شود، موفقیت‌های چشمگیری به همراه خواهد داشت. در چشم اندازهای آتی جایگاه علمی کشورمان بسیار بالا بوده و نقش دانشگاهیان، محققان و پژوهشگران در این امر بسیار برجسته است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با اشاره به اردوهای دانشجویان این دانشگاه در راستای امیدآفرینی بین دانشجویان، گفت: تاکنون از پارک علم فناوری استان و مجموعه‌های صنعتی بازدید داشتیم. اثرات این بازدیدهای علمی هنگام بازگشت دانشجویان از اردوها در صحبت‌ها، رفتارها و انگیزه‌های آن‌ها برای پیشرفت کاملا نمایان است.

فرهاد باغبانی، دکترای بیماری‌های گیاهی و یکی از اساتید دانشگاه پیام نور تبریز نیز در ادامه در این جلسه، اظهار کرد: امروز دانشجویان رشته زیست شناسی سلولی مولکولی دانشگاه از یکی از مراکز تحقیقاتی موفق جهاددانشگاهی در راستای مباحث ژنتیک پایه و مولکولی بازدید کردند.

وی افزود: این نوع بازدیدها علمی با هدف آشنایی دانشجویان جهت  مشخص شدن مسیر و هدف آن‌ها برای آینده خود در زمینه زیست شناسی، کشاورزی، پزشکی و ... برگزار می‌شود که هر یک مباحث گسترده‌ای دارد.

وی ادامه داد: قطعا این بازدیدها و راهنمایی‌های اساتید، مسیر را برای دانشجویان روشن می‌کند و امیدواریم در آینده شاهد نتیجه زحمات آن‌ها و موفقیت کشور عزیزمان باشیم.

باغبانی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی، یکی از موفق ترین مراکز علمی کشور محسوب شده و خوشحال هستیم که امروز این مرکز علمی به خصوص در عرصه درمان ناباروری در شهر ما فعالیت می‌کند.

طاها مهروند، یکی از دانشجویان رشته زیست شناسی دانشگاه پیام نور تبریز که در این اردو شرکت کرده است، اظهار کرد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی یک مرکز بسیار پیشرفته است و مطالب علمی که امروز پزشکان این مجموعه ارائه دادند، از سطح بسیار بالایی برخوردار بود.

وی افزود: مطالبی که امروز مطرح شد، راه ما را برای آینده شغلی و علمی خود آشکار کردند و فهمیدیم که در آینده می‌توانیم در چه مسیرهایی گام برداریم.

وی با بیان این‌که امیدواریم این چنین بازدیدهایی در دانشگاه بیشتر شود، اظهار کرد: برگزاری اردوهای علمی باعث می‌شود تا انگیزه دانشجویان برای آینده و دستیابی به موفقیت‌های علمی بیشتر شود. تاکنون به تعداد محدودی از مراکز برای بازدید رفتیم اما هر بار که از اردوها بازمی‌گشتیم، تمامی دانشجویان معتقد بودند که بازدید از مجموعه‌های مختلف، نقشه راه آینده ما را مشخص کرده‌اند.

گفتنی است؛ پیش از بازدید دانشجویان از مرکز درمان ناباروری، دکتر مجید احمدی، متخصص ایمونولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و از پزشکان این مرکز درمانی و دکتر جعفر محسنی، متخصص ژنتیک و دیگر متخصص این مجموعه، توضیحاتی در حیطه سلول درمانی و ژن درمانی ارائه و به سوالات دانشجویان در حیطه‌های مختلف پاسخ دادند.

 

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۲ )

نظر شما :