با حضور معاون هماهنگی و امور مجلس جهادداشگاهی

دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتتاح شد

۲۵ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۸ کد : ۶۴۸۷۹ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۳۲۳
با حضور مسئولان کشوری و استانی دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتتاح شد.
دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با حضور دکتر حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی، مهندس اسد رازانی، مدیر کل امور واحدهای جهاددانشگاهی، دکتر سجاد پاکزاد، رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دکتر اسماعیل فاتحی‌فر، رییس دانشگاه صنعتی سهند و مهندس علی اصغر فاتحی‌فر رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز به کار کرد.

این دفتر وابسته به سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی بوده و قرار است با هدف دسترسی بهتر دانشگاهیان دانشگاه هنر، ماموریت‌های این نهادانقلابی را در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در این دانشگاه ایفا کند.

جهاددانشگاهی به دنبال انجام کارهای بر زمین مانده است

دکتر حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از دانشگاه هنر اسلامی تبریز برای آغاز همکاری نزدیک با جهاددانشگاهی گفت: دانشگاه هنر هر جا که احساس نیاز به همکاری بکند، کل شبکه جهاد و ظرفیت‌های عظیم جهاددانشگاهی در کشور را می‌تواند در کنار خود ببیند.

وی اظهار کرد: نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به جهاددانشگاهی، ماموریت و وظایف این نهاد را صدچندان می‌کند.

وی تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز از جهاددانشگاهی انتظار دارند ما خودمان نیز معتقد هستیم که جهاددانشگاهی باید وارد حوزه ای بشود که بر زمین مانده و متولی ندارد، بنابراین به دنبال انجام کارهای موازی در کشور نیستیم.

فارسی یادآورشد: جهاددانشگاهی در چله دوم انقلاب به دنبال پوست اندازی است و در این پوست اندازی بر احیا و تقویت ارتباط با بدنه دانشجویی دانشگاه‌ها تاکید شده است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی ادامه داد: در موضوع ارتباط با دانشگاه‌ها جهاددانشگاهی هم می‌تواند از ظرفیت دانشگاه هنر اسلامی برای انجام ماموریت‌های مختلف خود در حوزه‌های فرهنگی و ... استفاده کند.

وی همچنین بر هم افزایی و همدلی بین بخش‌های مختلف علمی و فرهنگی استان از جمله جهاددانشگاهی و دانشگاه‌های استان در جهت ارتقای جایگاه استان تاکید کرد و گفت: فرصت حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه فرصت بسیار ویژه ای در این راستاست.

حضور جهاددانشگاهی می‌تواند در تربیت هنرمند متعهد و انقلابی موثر باشد

دکتر سجاد پاکزاد، رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در این آیین ضمن استقبال از حضور جهاددانشگاهی در دانشگاه هنر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و ... گفت: در شرایطی که هم اکنون در جامعه در زمینه مسایل هنری وجود دارد آموزشگاه‌های مختلف گاهی با وضعیت نامناسب و شرایط خاص به انتقال هنر و آموزش مسایل هنری مشغول هستند و دانشگاهها هم که با شرایط خاص و مشکلات مختلف صنفی و دانشجویی و سایر مسایل کلان، نمی‌توانند در تمامی حوزه‌های مختلف تمرکز کنند، لذا جهاددانشگاهی با تجارب ارزشمندی که در حوزه های مختلف دارد می‌تواند با حضور در دانشگاه در کنار دانشگاه برای پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزشی تاثیر گذار باشد.

وی افزود: بنده بسیار خوشبین هستم که حضور جهاددانشگاهی می‌تواند در تربیت هنرمند متعهد و انقلابی و به تبع آن تولید آثار هنری اسلامی بسیار موثر باشد.

دکتر اسماعیل فاتحی‌فر، رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز در این جلسه خواستار حمایت دفتر مرکزی برای توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی در آذربایجان شرقی شد و گفت: ما نیز در دانشگاه صنعتی سهند برای حضور و توسعه جهاددانشگاهی در این دانشگاه و اثرگذاری آن استقبال می کنیم و معتقدیم حضور جهاددانشگاهی در فضای دانشگاه ها اثر گذار بوده و باعث تلطیف فضای دانشگاه خواهد شد.

دکتر اسد رازانی، مدیر کل امور واحدهای جهاددانشگاهی نیز در ادامه اظهار کرد: اهمیت حوزه هنر بر هیچکسی پوشیده نیست. با توجه به سابقه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد فرهنگی و رسالتی که برای خود تعریف کرده است، قطعا این نهاد وقتی می‌تواند موفق باشد که فعالیت‌ها‌یش در حوزه هنر را تقویت کند.

وی افزود: مدیریت جدید جهاددانشگاهی هم تاکید ویژه بر حوزه هنر دارد. با توجه به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی که طی چهار دهه اخیر شکل گرفته از جمله دانشگاه علم و هنر، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشکده فرهنگ و هنر همکاری بسیار خوبی بین جهاددانشگاهی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز می‌تواند شکل گیرد.

رازانی گفت: با کمک دوستان و تلاشی که در این حوزه شکل می‌گیرد، می‌توان در زمینه پژوهش‌های هنر و آموزش در راستای تربیت مدرسان متعهد به هنر انقلاب گام برداشت.

مهندس علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، نیز در این جلسه گفت: تمام تلاش ما در جهاد دانشگاهی این است که بتوانیم در دانشگاه‎ها حضور داشته باشیم و در تغییر فضای دانشگاه‌ها و توانمند کردن دانشجویان در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و علمی به رسالت خود به عنوان یک نهاد انقلابی عمل کنیم.

 وی ادامه داد: در این زمینه دانشگاه‌های صنعتی سهند و هنر اسلامی جزو اولین دانشگاه‌های استان هستند که همکاری عملی خوبی در این زمینه داشته اند و شاهد ایجاد مرکزی به عنوان دفتر جهاد دانشگاهی در دانشگاههای یاد شده هستیم.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی با داشتن ظرفیت‌های خوب فرهنگی در حوزه رسانه، مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی، سازمان دانشجویان، و... همچنین ظرفیت عظیم مراکز آموزشهای تخصصی و عمومی در گروههای آموزشی مختلف و ظرفیت بزرگ پژوهشی و تحقیقاتی با داشتن پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی، مراکز خدمات تخصصی و پزشکی در حوزه های درمان و مرکز فناوری می‌تواند در کنار دانشگاه هنر اسلامی در جهت تحقق رسالت‌های دانشگاه عمل کند.  البته در کنار این مسائل جهاد دانشگاهی می تواند در انجام این کارها از ظرفیت اساتید و دانشجویان دانشگاه هنر به خوبی استفاده کند.

فاتحی فر اظهار امیدواری کرد: این همکاری خیر و برکات زیادی برای هر دو مجموعه و در نهایت به شهر تبریز و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۱ )

نظر شما :