توسط پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی انجام می‌شود

توسعه و اصلاح توپولوژیکی شبکه برق شهرستان مرند بر پایه GIS

۱۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۲ کد : ۶۵۵۱۶ پژوهشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۶۸
سرپرست پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: طی قراردادی با شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی عملیات توسعه، ترسیم و اصلاح توپولوژیکی و جانمایی مشترکین شبکه برق شهرستان مرند بر پایه نرم افزار GIS توسط این پژوهشکده انجام می‌شود.
توسعه و اصلاح توپولوژیکی شبکه برق شهرستان مرند بر پایه GIS

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر ابراهیم ایران‌نژاد با اعلام این مطلب افزود: این طرح توسط مرکز خدمات تخصصی GIS و RS این پژوهشکده و در سه فاز اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به توسعه فناوری‌های جدید و افزایش حجم داده‌های مکانی، GIS به عنوان یک ابزار مناسب در بسیاری از صنایع و حوزه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار به ما اجازه می‌دهد تا با استفاده از داده‌های مکانی، اطلاعاتی جامع و دقیق درباره محیط زیست، شهرسازی، حمل و نقل، منابع طبیعی و بسیاری از حوزه های دیگر را به دست آوریم .

سرپرست پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی افزود: تاکنون علاوه بر شهرستان مرند، ورود و تحلیل GIS شبکه برق شهرستان‌های ورزقان، میانه، سراب، هریس، چاراویماق، خداآفرین و کلیبر توسط مرکز خدمات تخصصی GIS و RS این پژوهشکده به انجام رسیده است.

وی گفت: این پژوهشکده با راه اندازی مرکز خدمات تخصصی GISو RS آمادگی اجرای طرح‌های مرتبط با این حوزه از قبیل خدمات ژئوماتیک، نقشه برداری و کاداستر، ممیزی املاک و مستغلات، تولید نقشه و اطلس تخصصی و پایش تغییرات محیطی را به فراخور نیازهای سازمان ها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی را دارد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :