دریافت خدمات ۱۸ هزار زوج از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۴ کد : ۶۹۳۳ پژوهشی
تعداد بازدید:۵۸۸
رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در بازدید نماینده مردم تبریز از مرکز درمان نابروری جهاددانشگاهی استان گفت: سال گذشته ۱۸هزار زوج از خدمات مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی تبریز بهره مند شدند.
دریافت خدمات ۱۸ هزار زوج از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکترجعفر محسنی رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز نهم اردیبهشت ماه در بازدید نماینده مردم تبریز از مرکز درمان نابروری جهاددانشگاهی استان، با اشاره به اینکه میزان ناباروری در جهان 15 درصد و در کشور ما 22 درصد است، افزود: در استان ما نیز هر چند مطالعاتی در این رابطه انجام نشده اما با توجه به تراکم جمعیتی شمالغرب، احتمال می‌دهیم حداقل میزان ناباروری 22 درصد باشد.

وی بالا رفتن سن ازدواج را یکی از پارامترهای دخیل در ناباروری عنوان کرد و افزود: کودک همسری به ازدواج و بارداری زیر 15 سال اطلاق می‌شود و تشویق جوانان به ازدواج از سن 18 سال به بعد مهم است.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه درمان ناباروری پوشش بیمه‌ای بسیار پایینی دارد، افزود: تعدادی از زوجین با یک دوره درمان به نتیجه نمی‌رسند و دو تا سه بار فرایند درمان را طی کرده و در این رابطه نیز متحمل هزینه‌هایی می‌شوند.

وی گفت: برای برخی زوجین نیز که با روش ‌های عادی امکان بارداری ندارند، از طریق اهدای جنین و اجاره رحم به صاحب فرزند شدن آنها کمک می‌کنیم.

دکتر محسنی تاکید کرد: در این رابطه یک سری مسایل قانونی و حقوقی وجود دارد که از طریق دادگاه خانواده مجوزهای لازم را دریافت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اما هنوز در قسمتی از این موضوع خلاء قانونی وجود داشته و ما در زمان حاضر این مباحث را بر اساس فتاوای موجود پیش می‌بریم.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بخشی از علل عدم موفقیت روش‌ های درمان ناباروی از ناهنجاری ژنتیکی جنین‌ها نشات می‌گرفت، گفت: در سال 97 مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی مجهز به سیستم بررسی ژنتیک جنین شد.

وی اظهار داشت: مراکز درمان ناباروری به هر میزان که از حیث امکانات و تجهیزات پیشرفته ‌تر شوند، شانس موفقیت درمان نیز در این مراکز بالا می‌رود.

دکترمحسنی با بیان اینکه در شمالغرب کشور مرکز تشخیص و درمان سرطان سینه وجود ندارد، افزود: از هر هشت خانم یک نفر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارد .

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به این حوزه تاکید کرد: جهاددانشگاهی استان مطالعاتی در این رابطه انجام داده تا مجموعه‌ای در استان در خصوص پیشگیری و درمان سرطان پستان راه‌اندازی کند و بخشی از تجهیزات هم خریداری شده که به تکمیل نیازمند است.

text to speech icon

نظر شما :