برگزاری همایش معرفتی مهدویت در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۳ کد : ۶۹۵۷ فرهنگی
تعداد بازدید:۵۴۵
همایش معرفتی مهدویت با حضور حجت الاسلام قربانی، معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه استان و حید قلیزاده معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی روز شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز برگزار شد.
برگزاری همایش معرفتی مهدویت در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام مرتضی قربانی معاون آموزشی حوزه علمیه استان در این همایش، اظهار کرد: تنها شیعیان به موضوع مهدویت معتقد نبوده بلکه اکثر مکاتب ابراهیمی و غیر ابراهیمی از جمله هندو، بودا، زرتشت، یهود و مسیح نیز به اصل انتظار معتقدند .

وی با بیان اینکه آن ها با وجود معتقد بودن به ظهور منجی، علیه منجی شیعیان توطئه می کنند، گفت: دشمنان شیعیان داستان، فیلم، کتاب و بازی های رایانه ای زیادی علیه منجی ساخته و جریان ها و گروه های متعددی را به کار انداخته اند .

 حجت الاسلام قربانی با بیان این که علائم ظهور در میان ما و سایر مکاتب یکی است، اظهار کرد: آنها بر این باورند که در آخرالزمان سه چهارم زمین از بدی ها و زشتی ها پر می شود، ما نیز معتقدیم زمین را ظلم و جور فرا خواهد گرفت .

 معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به تفاوت عقاید مکاتب مختلف در خصوص ظهور منجی، گفت: ما شیعیان به وجود منجی در عصر حاضر اعتقاد داریم، در حالی که آن ها معتقدند منجی هنوز به دنیا نیامده است .

 وی در خصوص شرایط ظهور اظهار کرد: فتنه های مختلف روز به روز افزایش یافته و این فتنه‌ها با همدلی شیعیان از بین می رود، همچنین دانستن ارزش آخرین حجت است که منجر به ظهور خواهد شد .

وی تاکید کرد:  شرایط و علائمی برای ظهور  منجی لازم است که یکی از علائم آن خواست عمومی مردم برای ظهور است .

   حیدر قلیزاده، معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: انجام فعالیت های فرهنگی در کنار فعالیت‌های دیگر، از اهداف اصلی مراکز علمی کاربردی بوده و در آینده شاهد برنامه های فرهنگی متعددی در این مراکز خواهیم بود .

  وی  اظهار کرد: در سال های اخیر، در حوزه فعالیت‌‌ های دانشجویی و فرهنگی کارهای خوبی انجام شده که تشکیل انجمن‌های علمی، کانون های فرهنگی، قرآنی، مشاوره و ورزشی از جمله این فعالیت ‌ هاست .   

قلیزاده، از برگزاری مراسم های فرهنگی متعدد در سال جاری خبر داد و گفت: برگزاری 12 برنامه فرهنگی در 12 مرکز علمی کاربردی استان از برنامه هایی است که در اوایل سال 98 طبق مصوبه ای برنامه ریزی شده و همایش مهدویت اولین برنامه از این سلسله برنامه ها است .

رباب نوروزی رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز نیز در این مراسم گفت:  به اساتید و دانشجویان توصیه می کنم تا در شناخت امام عصر(عج) و شرکت در مباحث مختلف غیبت و امید به ظهور منجی تلاش بیشتری کنند.

    وی اظهار کرد: ماه شعبان با داشتن چهار میلاد بزرگ ائمه، فرصت مغتنمی جهت شناخت امام عصر (عج) بوده و برنامه این همایش نیز در راستای محور مهدویت است.

text to speech icon

نظر شما :