توسط سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

آیین گرامیداشت «شهدای خدمت» و تجلیل از خبرنگاران منعکس کننده حماسه مردم در تشییع شهدای خدمت برگزار شد

۰۶ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۱ کد : ۷۱۸۹۸ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۱۹۵
طی آیینی با حضور اعضای سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، یاد و خاطره شهدای خدمت گرامی داشته شد و از خبرنگاران و عکاسان ایسنا و ایکنای استان که در جریان سانحه بالگرد ریاست جمهوری و به تصویر کشیدن شکوه حماسه مردم در تشییع پیکر شهدا جهادگونه تلاش کردند، تجلیل به عمل آمد.
آیین گرامیداشت «شهدای خدمت» و تجلیل از خبرنگاران منعکس کننده حماسه مردم در تشییع شهدای خدمت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان، در این آیین، ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهدای خدمت محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، خدمتگزاران مخلص نظام و عموم مردم و به ویژه جهادگران دانشگاهی اظهارکرد: بهترین و نجات بخش‌ترین دین، دین اسلام بوده و هدف شهدا نیز حفظ اسلام و احکام الهی است.

وی تاکید کرد: نقشه راه، مسیر شهدا است، اگر بخواهیم مسیرمان را ترسیم کنیم همان راه شهدا بوده و راه شهدا در واقع همان راه انبیاء است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جذب حداکثری و دفع حداقلی اظهار کرد: ما باید به تاسی از شهدای خدمت، اخلاق مداری را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

فاتحی‌فر با اشاره به حضور با شکوه مردم در تشییع پیکر شهدای خدمت به ویژه حضور عظیم مردم در تبریز و مراغه، گفت: این حضور نشان دهنده بصیرت مردم است، مردم نشان دادند که قدردان هر خدمت گزاری هستند که بی ادعا و بی‌ریا خدمت کند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه شهادت شهدای خدمت وحدت آفرین و امیدآفرین بود، گفت: نظام به برکت خون شهدا ادامه یافته و زین پس هم با اقتدار ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در خصوص شهادت شهید رجایی و همراهانش گفت: کار باید برای خدا باشد و در این صورت خداوند متعال حامی ماست.

فاتحی‌فر تاکید کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم در دوران مسئولیت،‌ توفیق حرکت در مسیر عدالت را به ما بدهد، هرچند ما انسان‌های گناهکاری هستیم و عدالت اصلی با حضور امام زمان (عج) محقق می‌شود.

وی از زحمات خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در پوشش رسانه‌های سانحه سقوط بالگرد و همچنین اطلاع رسانی گسترده و به تصویر کشیدن عظمت و شکوه حضور مردم در آیین‌های تشییع پیکر رئیس جمهور شهید، امام جمعه شهید و استاندار شهید آذربایجان شرقی و سایر شهدای همراهشان قدردانی کرد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان ادامه داد: کار رسانه، کار بسیار سختی است که سختی آن دیده نمی‌شود و خیلی‌ها از میزان زحمتی که برای تولیدات رسانه ای انجام می‌شود و میزان استرسی که این همکاران تحمل می‌کنند، خبر ندارند.

وی گفت: همکاران ایسنا از همان لحظات آغاز سفر ریاست جمهوری به استان در شهرستان جلفا حضور داشتند و پس از  سانحه تلخ بالگرد،در آن شرایط سخت منطقه تمام  مدت در منطقه حضور داشتند، به ویژه عکاس فداکار ایسنا، آقای سعید صادقی توانست علی رغم شرایط سیار سخت منطقه، تصاویر ارزشمندی را به ثبت برساند.

فاتحی‌فر با تاکیدبر اینکه ایسنا به دلیل اعتبار بالایی که دارد نمی تواند هیچ خبری را بدون تایید قطعی صحت و سقم منتشر کند، گفت: با این وجود تمام اخبار زودتر از اغلب رسانه و با قطعیت منتشر شد و این امر جای قدردانی دارد.

حجت‌الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: احمد بن ابی نصر به نزد امام صادق آمد و گفت چرا همیشه نام سلمان فارسی از زبانت نمی‌افتاد؟ امام با تذکری به وی گفت او را سلمان فارسی خطاب نکن بلکه سلمان محمدی عنوان کن.

وی افزود: چه خوب است که در جامعه‌‌ی امروزی نیز هویت را به دین و اهل بیت عصمت و طهارت گره بزنیم.
نظری، به سه ویژگی سلمان فارسی به نقل از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: وی شاخص‌های امیرالمومنین را از خواسته‌‌ی خود جلوتر می‌دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه محبت فقرا در قلب سلمان جا باز کرده بود، خطاب به حاضرین گفت: در جامعه‌‌ی ما به کسی که کت شلوار در تن دارد عرض ادب می‌شود اما آن رفتگری که از صبح تا شب در پی کسب روزی حلال است هیچ توجهی نمی‌شود.

وی گفت: چرا بشر به لباس احترام می‌گذرد اما به شخصیت انسانی نه؟ باید بگویم که اگر کسی به شخصیت و وجود انسانی خود آگاه نباشد شخصیت دیگران را نیز نشناخته و آن را به طعنه می‌اندازد.

نظری، سومین ویژگی سلمان را دوست داشتن عالمان عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به کسی که نویسنده چندین کتاب بوده و در کشور‌های خارجی تحصیل کرده عالم شناخته شده در حالی که در فرهنگ دینی ما به کسی که قلبش پر است عالم می گویند نه کسی که مغزش.

این استاد حوزه و دانشگاه به خاطره‌ای از لحظات پایانی عمر شهید آیت‌الله آل هاشم که در نزد ایشان بوده و با جان و دل این خاطره‌ها را در دفتر قلبش حک کرده اشاره کرد و افزود: آخرین نماز جمعه را خوانده و به بیت آمد با نشان دادن نامه‌ای گفت که سخنران اول مجلس خبرگان چند روز دیگر من هستم نشسته بود یک نفر گفت حاج آقا امروز برای نماز جمعه کسی که در صف اول می‌نشست و هر هفته پسرش او را مشایعت می‌کرد اما امروز پسرش مریض بوده و با فرد دیگری آمده بود.

وی گفت: این مسئله شاید در ذهن همه‌ی ما سوژه نبوده و بگوییم به ما ربطی ندارد ولی ایشان گوشی را برداشت و طی تماسی جویای احوال پسر آن پیرمرد شد چیزی که برای ما دغدغه نبود اما برای سید شریف مسئله مهمی بود.

وی خاطر نشان کرد: شهید آیت‌الله آل هاشم طبق نامه‌ی رهبر معظم انقلاب با عموم مردم سلوک صمیمانه داشته و این باعث شد که سبک آن در این جامعه ماندگار شود.

نظری، گفت: با قشر پایین جامعه به قدری صمیمی بود که همه‌ی بازاریان و قشر پایین از اینکه دیگر او را در این شهر ندارند ناراحت شده و قلبشان درد گرفته‌است.

در پایان این مراسم از خبرنگاران و عکاسان ایسنا و ایکنا که در جریان سانحه سقوط بالگرد و پوشش اخبار تشییع پیکر شهدا فعال بودند تجلیل به عمل آمد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۱ )

نظر شما :