به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

کارگاه آموزشی «مثبت اندیشی و تاثیر آن در کیفیت زندگی» برگزار شد

۲۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۴۰ کد : ۷۲۵۱۰ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۱۱۴
کارگاه آموزشی «مثبت اندیشی و تاثیر آن در کیفیت زندگی» ویژه جهادگران دانشگاهی، خانواده جهادگران و مدرسان مراکز آموزشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در محل سینمای دانشگاه تبریز برگزار شد.
کارگاه آموزشی «مثبت اندیشی و تاثیر آن در کیفیت زندگی» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر علیرضا کافی، روانشناس و مدیرعامل موسسه پژوام اندیشه مثبت، در این کارگاه گفت: محک بسیار زیبا برای شناخت یک انسان توجه به فکر و اندیشه اوست، می‌توان از طریق اینکه فرد به چه می‌اندیشد و چه اعمال و عاداتی دارد به شخصیتش پی برد.

وی با اشاره به تعریف مثبت‌اندیشی و تأثیر آن در زندگی، ادامه داد: مثبت‌اندیشی ندیدن مشکلات نیست بلکه خوب دیدن مسائل و مشکلات هست، به گونه‌ای که مشکلات را با تدبیر به شیرینی و شکلات تبدیل کرد.

کافی، با تأکید بر اینکه در زندگی نباید غصه خورد بلکه باید فکر کرد، اظهار کرد: برخی در زندگی فقط می‌نالند، که این افراد در آخر می‌بازند، اینکه دردت را اعلام کنی بد نیست ولی باید در کنار آن تدبیری اندیشید تا راهی برای ارتقای خود و حل مشکلات و مسائل یافت. چیزی که امروز هستید نتیجه تفکرات و تصمیمات دیروز شماست، تصمیمات ما در زندگی تأثیرات بسیاری دارند.

این روانشناس اظهار کرد: متأسفانه سرانه کتابخوانی و مطالعه در کشور بسیار پایین آمده و نوجوانان فقط تست می‌زنند و کلاس کنکور می‌روند، پدر و مادرها با هدیه دادن کتاب به فرزندان می‌توانند قدرت تحلیل فرزندان خود را با تشویق به مطالعه و تفکر در آن افزایش دهند.

وی با بیان اینکه دوستانی که انتخاب می‌کنید و کتاب‌هایی که می‌خوانید دنیای شما را عوض می‌کند، افزود: مثبت‌اندیشی شیوه‌ای از فکر کردن است که فرد را قادر می‌سازد نسبت به رفتارها، نگرش‌ها، علایق و استعدادهای خود و دیگران برداشت و تلقی مناسب داشته باشد و با حفظ آرامش و خونسردی بهترین و عاقلانه‌ترین تصمیم را در زندگی اتخاذ کند. در تجارت، مثبت‌اندیشی کارساز است و معلمی که مثبت اندیش است بر روی دانشجو و دانش آموز تأثیر بسیاری خواهد داشت.

کافی با اشاره به اینکه به سختی کار هرگز فکر نکنید و امیدتان به خدا باشد، افزود: هیچ کسی وجود ندارد که در زندگی طعم شکست را نچشیده باشد، ولی مهم این است که شکست را چگونه ببینیم. این جمله «شک‌هایت را باور نکن و به باورهایت شک نکن» جمله بسیار مهمی است که می‌تواند شما را در مسیر موفقیت قرار دهد.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: یک ذهن منفی به شما زندگی مثبت نمی‌دهد، حسادت و چشم وهم چشمی یک ذهن منفی است که باعث از هم پاشیدن کانون گرم خانواده می‌شود، فضای مجازی با وجود اینکه منبع بسیار خوب مطالعاتی و آموزشی است ولی متأسفانه باعث ایجاد مقایسه و حسادت در بین افراد شده است. اولین حسن مثبت‌اندیشی تغییر نگرش در زندگی فرد است که موجب بهتر شدن عملکرد فرد می‌شود، نتیجه مثبت‌اندیشی آرامش بیشتر و استرس کمتر است.

وی با بیان اینکه مثبت‌اندیشی موجب بهبود و افزایش روابط اجتماعی می‌شود، گفت: این امر باعث موفقیت و افزایش درآمد فرد م‌ شود، همچنین افراد مثبت‌اندیش، شاد و خوشحال تر بوده و بخشنده‌تر و قدرتمندتر از دیگران هستند و عمر طولانی تر نیز دارند.

کافی با اشاره به راهکارهای مثبت اندیشی، گفت: روز خود را با لبخند و یک فکر مثبت کوچک در اول صبح آعاز کنید که می‌تواند کل روزتان را تغییر دهد، تبسم باعث می‌شود افکار منفی و ناراحت کننده جای خود را به افکار مثبت دهد، لبخند بهترین سیستم روشنایی صورت، سردکننده سر و گرم کننده قلب است.

وی با اشاره به اینکه مثبت اندیش‌ها نیمه پر لیوان را بیشتر می‌ببینند، افزود: در جهان هستی هم خوبی هست و هم زشتی، اما انتخاب با خود ما هست که بیشتر به کدام توجه می‌کنیم، اگر می‌دانستیم که رفتارمان چقدر قدرتمند هستند حتی برای یک لحظه هم منفی فکر نمی‌کردم.

این روانشناس با اشاره به تأثیر باور در زندگی، گفت: باور انسان بر نگرش او تأثیرگذار است و نگرش بر فعالیت و فعالیت نیز در زندگی فرد تأثیرگذار است، پس چرخه زندگی نشئت گرفته از باور است. با افکار زیبا زندگی کنید چون زندگی به اندازه فکرهای شما زیبا می‌شود، زیبا بیندیشیم و به آن عمل کنیم.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۱ )

نظر شما :