سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در سالی که گذشت...

۰۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۸ کد : ۷۳۸۶۷ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۱۷۱
جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی همزمان با تشکیل این نهاد در سال ۱۳۵۹به عنوان یکی از واحدهای جهاددانشگاهی در کشور فعالیت خود را آغاز کرد. بطوریکه در سال‌های متمادی فراز و نشیب خود با شکل دهی و راه اندازی مراکز متعدد فرهنگی، هنری، آموزشی، پژوهشی و درمانی در سطح استان توانسته است قدم‌های اساسی را در راه اعتلای فرهنگی و پژوهشی بردارد و ضمن تداوم و کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های خود در محیط دانشگاهی، سعی نموده نقش یک پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه را ایفا کند.
سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در سالی که گذشت...

طی یکسال گذشته، سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی فعالیت‌های شاخص متعددی انجام داده است که از جمله آنها می‌توان به فعال سازی معاونت تجاری سازی پژوهش و فناوری، راه اندازی شعبه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در استان، ایجاد دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، ایجاد دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه صنعتی سهند، اخذ موافقت قطعی مرکز خدمات تخصصی GISو RS ، توسعه فعالیت‌های کلینیک درمان زخم در پانسمان‌های نوین، راه اندازی مرکز لنفوسیت تراپی در مرکز درمان ناباروری، شبکه سازی و ایجاد بستر همکاری با سازمان ها و نهادهای بخش دولتی و خصوصی استان و منطقه و انجام طرح‌های پژوهشی تدوین برنامه عملیاتی شهر و شهرداری‌های استان و اجرای طرح های پژوهشی در حوزه بهره وری منابع انسانی اشاره کرد.

 

  • طی یک سال گذشته در حوزه پزشکی بیش از 25 هزار نفر-خدمت از خدمات درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی بهره مند شدند.

      همچنین خدمات آزمایشگاهی و تشخیص طبی به بیش از 75 هزار نفر ارائه شده است.

      در حوزه طب کار و مشاوره شغلی طی سال گذشته بیش از 10 هزار نفر از خدمات مرکز طب کار جهاددانشگاهی استان بهره مند شدند.

    همچنین در حوزه طب پیشگیری و درمان زخم بیش از 5 هزار نفر  و در زمینه ذخیره سازی و ارائه خدمات بانک بانک خون بند ناف بیش از 8 هزار نفر از خدمات این سازمان استفاده کرده اند.

    همچنین 4 عنوان مقاله در حوزه ژنتیک و ناباروری در توسط گروه پژوهشی ژنتیک در اختلال تولید مثل جهاددانشگاهی آذربایجان نگارش شده است.

 

  • در حوزه فنی و مهندسی توسط مرکز فناوری انرژی‌های تجدید پذیر طی یک سال گذشته دو مورد نیروگاه خورشیدی نصب شده و مجوز نصب و راه اندازی نیروگاه انشعابی در کل کشور اخذ شده است.

     
  • پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی نیز دارای گروه‌های پژوهشی مدیریت توسعه، جامعه شناسی توسعه، برنامه ریزی منطقه ای و مرکز خدمات تخصصی GIS و RS می‌باشد که طی سال گذشته عقد بیش از 10 عنوان قرارداد پژوهشی با سازمان ها و نهادها، اجرایی 22 طرح پژوهشی و خدمات تخصصی ، تالیف 4 عنوان کتان تخصصی، تالیف، چاپ و ارائه بیش از 25 عنوان مقاله تخصصی و برگزاری بیش از 10 عنوان کارگاه و نشست تخصصی از جمله فعالیت‌های این پژوهشکده بوده است .

     
  • در حوزه آموزش عالی نیز طی سال گذشته در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز 440 نفر در 12 عنوان زرشته فارغ التحصیل شدند.
     
  • همچنین 9 مرکز آموزش کوتاه مدت در مجموعه جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی فعالیت دارند که طی سال گذشته بیش از 25 هزار نفر از دوره های آموزشی این مراکز بهره مند شدند. همچنین 43 دوره آموزشی برای 13 دستگاه اجرایی استان توسط معاونت آموزشی سازمان برگزار شده و 3200 نفر در این دوره ها آموزش دیدند.

 

  • در حوزه فرهنگی انتشار  13 هزار خبر در خبرگزاری ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، انتشار 5 هزار خبر درخبرگزاری  ایکنا شعبه آذربایجان شرقی،  انجام 10 طرح نظرسنجی ملی استانی و خویش فرمایی در مرکز افکارسنجی(ایسپا) ، انتشار 4 عنوان کتاب در انتشارات شعبه آذربایجان شرقی  و اجرای 73 عنوان برنامه فرهنگی  توسط معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان انجام شده است.

 

  • در حوزه تجاری سازی و دانش بنیان نیز 2 عنوان قرارداد جهت اخذ مجوز دانش بنیانی منعقد و کارگاه های آموزشی ملی ارزش گذاری دارایی های نامشهود و ارز دیجیتال برگزار و مشاوره های تخصصی حوزه کسب و کار برای 30 نفر ارائه شده است.

     

    انتهای پیام 


 

text to speech icon

نظر شما :